جداسازی 19 درصدی پسماند زباله از مبدأ

یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 ساعت 13:23
 جداسازی 19 درصدی پسماند زباله از مبدأ
خودروهای جمع آوری پسماند موظف هستند حداقل يک بار در هفته به هر پست و محله برای جمع آوری مراجعه و خدمات رسانی کنند.

 

به گزارش پسماند ایران : منصور باقرصاد سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت تفکیک پسماند از مبدأ در شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر 19 درصد از پسماندهای شهر تهران به صورت تفکیک پسماند از مبدأ انجام می شود.
وی افزود: شهرداری تهران در راستای خدمات رسانی به مردم فعاليت های زیادی در زمینه تفكيک پسماند در مبدأ را با به كارگيری شركت های پيمانكاری و همچنین با استفاده از 800 دستگاه از انواع خودروهای وانت، كاميونت مكانيزه و كاميونت جمع آوری پسماند خشک انجام می‌دهد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: بيش از 450 دستگاه غرفه خريد پسماند مستقر در سطح شهر و بالغ بر 2 هزار و 600 نفر نيروی انسانی بر اساس پست بندی های صورت گرفته به صورت مستمر و روزمره اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک شهروندان می‌کنند.
باقرصاد گفت: خودروهای جمع آوری پسماند موظف هستند حداقل يک بار در هفته به هر پست و محله برای جمع آوری مراجعه و خدمات رسانی کنند.
وی یادآور شد: ساير فعاليت‌های صورت گرفته در اين طرح عبارتند از آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص كاهش توليد پسماند و اصلاح الگوی مصرف که با استفاده از فضاهای تبليغاتی شهر تهران، آموزش چهره به چهره، نصب بنر، آموزش مدارس، شركت در نمايشگاه ها، تهيه و توزيع مخازن آبی پلاستيكی برای تشويق مردم به ذخيره سازی پسماندهای خشک و غیره است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: با توجه به فعاليت‌های ذکر شده و با توجه به ماهيت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فنی اين فعاليت های مستمر،در حال حاضر 19 درصد از پسماندهای شهر تهران به صورت تفکیک پسماند از مبدأ انجام می شود.