اهدای سطل جمع‎آوری پسماند خشک در بندرعباس

سه شنبه 02 خرداد 1396 ساعت 13:18
 اهدای سطل جمع‎آوری پسماند خشک در بندرعباس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: با اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند در شهر، سطل مخصوص جمع‌آوری پسماند خشک به مجتمع‌های مسکونی اهدا می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، پطروس ترابی در این ارتباط اظهار کرد: در راستای جمع‌آوری اصولی پسماند خشک و اشاعه فرهنگ طرح تفکیک زباله از مبدأ و به منظور رعایت بهداشت شهروندان این سازمان با ارائه تخفیفات ویژه به مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها، سطل‌های تفکیک زباله اهدا می‌شود.
ترابی افزود: اگر مردم زباله‌های خود را از مبدا تفکیک کنند، جمع‌آوری و انتقال آنها به محل دفن و مکان‌های بازیافت آسان‌تر می‌شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه آموزش‌های شهروندی نقش مهمی در ترویج تفکیک از مبدا زباله و کاهش حجم تولیدی آن دارد، ادامه داد: در حال حاضر هشت ایستگاه ثابت جمع‌آوری پسماند خشک در شهر بندرعباس وجود دارد.
وی به فرایند بازیافت کاغذ اشاره کرد و با بیان اینکه برای تولید یک تن کاغذ جدید باید بیش از 15 درخت تنومند قطع شود، اضافه کرد: این در حالی است که برای تهیه همین مقدار کاغذ از کاغذ بازیافتی، احتیاج به چوب نیست.
ترابی افزود: زباله را می‌توان طی فرآیندهایی به مواد تقویت کننده خاک یا کود(کمپوست) تبدیل کرد که سرشار از مواد آلی و عناصر مورد نیاز گیاه بوده و این از دیگر مزیت های اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با بیان اینکه این طرح از اسفند ماه سال گذشته شروع، و به 20 مجتمع مسکونی این سطل‌ها اهدا گردیده، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به واحد روابط عمومی این سازمان از شرایط و نحوه واگذاری سطل‌های تفکیک اطلاع کسب کنند.
این مقام مسئول در انتها نیز اظهار کرد: آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی می‌توانند با هماهنگی نیروهای شهرداری زباله‌های خود را راس ساعت مقرر(9 شب) به ماشین‌های جمع‌آوری زباله تحویل دهند.