خط دوم کارخانه پردازش سایت البرز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

شنبه 06 خرداد 1396 ساعت 11:08
خط دوم کارخانه پردازش سایت البرز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: تا 10 ماه دیگر خط دوم کارخانه پردازش در سایت تفکیک و دفن زباله البرز راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، سیدعبدالله میرابراهیمی، با اشاره به برنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری برای توسعه زیرساخت‌های این بخش در شهر قم اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های گسترده‌ای در سازمان برای توسعه تفکیک زباله و جلوگیری از دفن در حال پیگیری است به همین منظور اقدامات اولیه برای تقویت ظرفیت‌ها در سایت البرز دنبال می‌شود.
وی با اشاره به امکانات موجود در سایت تفکیک و دفن زباله البرز شهر قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر خط اول کارخانه پردازش در سایت البرز فعال است که ظرفیت پردازش حدود 300 تن زباله را دارا است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه تا 10 ماه دیگر خط دوم کارخانه پردازش در سایت تفکیک و دفن زباله البرز راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: سالن دریافت این کارخانه با زیربنای 2 هزار و 500 مترمربع به زودی توسط شهرداری اجرایی و تکمیل می‌شود.
وی اعتبار پیش‌بیش شده برای تکمیل خط دوم کارخانه پردازش سایت تفکیک و دفن زباله البرز را 35 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اضافه شدن این خط به سایت البرز ظرفیت کارخانه پردازش به حدود 600 تن می‌رسد که می‌توان ادعا کرد اکثر پسماند جمع آوری شده در شهر در این کارخانه پردازش شده و اقدامات بعدی روی آنها انجام شود.