احداث فاز دوم بوستان بازيافت در استراحت‌گاه فدك

یکشنبه 07 خرداد 1396 ساعت 10:38
 احداث فاز دوم بوستان بازيافت در استراحت‌گاه فدك
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از احداث فاز دوم بوستان بازيافت در استراحت‌گاه فدك خبر داد


به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی پسماند ایران،سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به برنامه‌هاي سازمان مديريت پسماند در حوزه توسعه فرهنگ بازيافت و تفكيك زباله در منازل، اظهار كرد: يكي از مباحثي كه نه تنها در زمينه حفظ محيط زيست بلكه نقش اساسي در مديريت اقتصاد شهري دارد بحث مديريت صحيح پسماند است.
وي با تاكيد بر اهميت مديريت پسماند در كاهش هزينه‌هاي شهري، بيان كرد: در حال حاضر بخش زيادي از منابع شهري صرف جمع‌آوري، انتقال، پردازش، تفكيك، دفع و يا دفن پسماندهاي شهر مي‌شود در صورتي كه با مشاركت شهروندان مي‌توان بخش عمده اين هزينه‌ها را كاهش داد.
ميرابراهيمي فرهنگ سازي در زمينه بازيافت و تفكيك زباله را ضروري خواند و گفت: در همين راستا بوستان بازيافت در فاز نخست در استراحت‌گاه فدك در حال اجرا است كه مي‌تواند جذابيتي خاصي براي كودكان و نوجوانان و خانواده‌ها داشته باشد. وي خاطرنشان كرد: اين بوستان مشتمل بر ساخت المان‌هايي با اقلام دورريختني و بازيافتي است كه فاز يك ساخته شده و فاز دوم نيز با اعتبار ۲۰۰ ميليون تومان در حال اجرا است.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تاكيد بر آموزش‌هاي ارائه شده به دانش‌آموزان براي توسعه تفكيك از مبدا و ترويج فرهنگ بازيافت، گفت: در اين زمينه كارشناسان سازمان به طور مستمر برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگ سازي را اجرا مي‌كنند.