ضرورت کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف و خرید به اندازه در ایام رمضان

دوشنبه 08 خرداد 1396 ساعت 10:50
ضرورت کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف و خرید به اندازه در ایام رمضان
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري بر ضرورت كاهش استفاده از ظروف يك‌بارمصرف و همچنين خريد به اندازه نياز روزانه در ايام ماه مبارك رمضان تأكيد كرد


به گزارش پسماند ایران، دکتر بهارفر ضمن تبریک فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان گفت: شهروندان فهیم ساروی با آغاز ماه مبارک رمضان و برپایی سفره‌های افطاری باید به فکر تولید زباله کمتر باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، «دکتر بهارفر» با تبریک فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان و برپایی سفره‌های افطاری باید به فکر تولید زباله کمتر باشیم.
وی با تأکید بر این موضوع که خرید به اندازه نیاز روزانه منجر به تولید زباله کمتر نیز می‌شود گفت: در کنار این موضوع عدم استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در ضیافت‌های ماه مبارک رمضان ضرورتی انکارناپذیر است که به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.
وی اضافه کرد: سرو غذا و نوشیدنی‌های گرم در این ظروف، غیربهداشتی و برای سلامت انسان بسیار مضر است و علاوه بر خطراتی که برای سلامتی دارد، خسارات فراوان و جبران‌ناپذیری را به طبیعت وارد می‌کند.
بهارفر با تأکید بر جداسازی اصولی پسماندها در منازل، رستوران‌ها و غذاخوری‌های موجود در شهر اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان با مدیریت بر خریدهای خود و تولید زباله کمتر می‌توانیم میزان حجم زباله روزانه را کاهش دهیم.
بگفته وی تجزیه ظروف پلاستیکی با توجه به مقاومت بالایی که دارند، سالیان سال زمان نیاز دارد و ادغام آن‌ها با سایر زباله‌های شهری آلودگی خاک، آب و سایر مشکلات زیست‌محیطی را در پی خواهد داشت لذا بهتر است این‌گونه زباله‌های خشک از زباله تر تفکیک شوند.
دکتر بهارفر در ادامه با اشاره به گسترش استفاده بی‌رویه از ظروف یک‌بارمصرف برای پخش نذورات در ایام ماه مبارک رمضان و مخاطرات فراوان ناشی از آن‌ها، تأکید کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم تا با پرهیز از مصرف ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی تا حد امکان و جایگزینی آن‌ها با ظروف یک‌بارمصرف پایه گیاهی زیست‌تخریب‌پذیر به حفظ محیط‌زیست و ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.
بهارفر از شهروندان خواست تا ضمن حفظ آیین‌های مذهبی و دینی خود، همانند گذشته از ظروف خانگی شیشه‌ای، ملامین و یا فلزی استفاده کنند و در غیر این صورت دست‌کم از ظروف یک‌بارمصرف ˈسلولزیˈ برای ضیافت افطار و سحر روزه‌داران استفاده نمایند چراکه ظروف سلولزی به دلیل ترکیبات ساخت، قابل‌تجزیه بوده و خسارتی به طبیعت وارد نمی‌کند.