ارائه آموزش‌های تفکیک از مبداء و کاهش تولید پسماند در مساجد بوشهر

چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 11:29
ارائه آموزش‌های تفکیک از مبداء و کاهش تولید پسماند در مساجد بوشهر
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر از ارائه آموزش تفکیک از مبدا و کاهش تولید پسماند در مساجد برای شهروندان بوشهری خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، مسعود غلامزاده فرد اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر و به منظور فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان به کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا پسماند خشک و تر، کارشناسان این سازمان همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور در بین نماز گزاران مساجد سطح شهر به آموزش شهروندان بوشهری پرداختند. وی افزود: کارشناسان این سازمان، آموزش‌های لازم را در خصوص شیوه‌های کم‌حجم‌سازی پسماندها، تفکیک پسماند خشک از تر و نقش آن در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را به شهروندان ارائه می‌دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با بیان اینکه این طرح تا کنون در مساجد مناطق جنوبی به اجرا درآمده است اظهار داشت: کارشناسان سازمان همچنین بسته‌های آموزش شهروندی، اوقات شرعی ماه رمضان،پیام های اطلاع رسانی، بروشور و کتاب‌های آموزشی در ارتباط با بازیافت و سایر اقلام فرهنگی نیز را بین نمازگزاران توزیع می‌کنند.
غلامزاده‌فرد با اشاره به اهمیت تفکیک پسماند خشک از مبداء در حفظ منابع طبیعی، طبیعت و محیط زیست خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری شهروندان در امر مهم تفکیک زباله به عنوان اصلی‌ترین مولفه مورد توجه ویژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوده و شهروندان باید نگاهی عمیق تر به تولید و تفکیک زباله در خانه‌های خود داشته باشند.

 

منبع:خبرگزاری مهر