تهیه یک تن کاغذ، نیازمند قطع 15 اصله درخت تنومند است

یکشنبه 28 خرداد 1396 ساعت 11:07
تهیه یک تن کاغذ، نیازمند قطع 15 اصله درخت تنومند است
بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ 15 اصله درخت تنومند قطع می‌شود و با قطع هر درخت، حیات انسان‌ها بیشتر تهدید خواهد شد.


آرش شایسته نیا، مدیر روابط عمومی مدیریت پسماند قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و900 سطل مخصوص جمع آوری کاغذ بین ادارت و موسسات دولتی، مراکز علمی و دانشگاهی، مدارس، کتابخانه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، مراکز چاپ و نشر و بخش خصوصی بصورت رایگان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه حفظ درختان یک وظیفه عمومی است، تصریح کرد: در سال جاری نیز تلاش ما این است تا باهدف حفظ درختان و با توزیع این سطل‌ها و جمع آوری انواع کاغذهای باطله و مصرفی و بازیافت آنها اقدامات خوبی را انجام دهیم.
این مسئول با اشاره به نقش پسماندهای خرد در آلودگی محیطی و بصری شهر افزود: ما معتقدیم که هر زباله ای که به زمین ریخته می‌شود، فضای بصری و چهره شهر را ناهمگون می‌کند و با توزیع کیسه‌های خودرویی جمع آوری زباله می‌توان این موضوع را رفع کرد.
وی اذعان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ 15 اصله درخت تنومند قطع می‌شود و با قطع هر درخت، حیات انسان‌ها بیشتر تهدید خواهد شد.
مدیر روابط عمومی مدیریت پسماند قزوین اعلام کرد: در سال گذشته این سازمان بیش از 15 هزار عدد کیسه خودرویی زباله منقوش به شعارهای زیست محیطی بین سواری‌های شخصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، تاکسی ها، خودروهای آژانسی، اتوبوس های درون شهری و برون شهری بصورت رایگان توزیع کرد.
وی با اشاره به طرح مشترک آموزشی این سازمان و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: بزودی تبلیغات محیطی اتوبوسی و نصب بنر بر بدنه اتوبوس‌ها با موضوعات کاهش تولید زباله، بازیافت، عدم رها سازی زباله در معابر و خیابان‌ها، جمع آوری زباله در ساعت 9 شب انجام خواهد شد.