طلای کثیف در استان های شمالی تهدیدکننده شده است

شنبه 17 تیر 1396 ساعت 10:24
طلای کثیف در استان های شمالی تهدیدکننده شده است
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: موضوع پسماند به عنوان طلای کثیف در استان های شمالی به عنوان یک تهدید است.


به گزارش پسماند ایران، یاسر بهارفر در آیین اختتامیه جشنواره ملی کارتون مدیریت پسماند اظهار داشت: موضوع مدیریت پسماند شاید با عنوان طلای کثیف شناخته شده باشه اما متاسفانه امروزه در خیلی از شهرهای کشور و بالاخص شهرهای استان‌های شمالی به عنوان یک تهدید مطرح شده است.
بهارفر در ادامه سخنانش حوزه پسماند را در شهرهای شمالی کشور یک چالش دانست و گفت: نقش شهروندان و همه دستگاه‌های متولی و نیزاثرگذاری هنرمندان جامعه در مدیریت صحیح پسماند غیر قابل انکار است.
وی افزود: مدیریت پسماند صرفاً یک مدیریت اجرایی نیست چرا که ما محصولی را باید مدیریت کنیم که در منازل تک تک شهروندان تولید می‌شود و اگر بتوانیم با استفاده از امر آموزش، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شهروندان پل ارتباطی خوبی را با شهروندان به عنوان تولید کنندگان اصلی برقرار کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم تا موفقیت‌های چشم گیری در این بخش داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، سعی کرده است تا از همه ابزارهای لازم برای ایجاد معقوله فرهنگ سازی و آموزش‌های عمومی اقدام کند که در این بین استفاده از هنر و نقش هنرمندان از مواردی بوده که سعی کرده‌ایم به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
بهارفر فرهنگ سازی، آموزش و افزایش آگاهی شهروندان را از اقدامات سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی کارتون پسماند با موضوعات مختلف با حمایت‌های شهردار ساری، اعضای شورای اسلامی شهر و نیز معاونت‌های فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری در این راستا بوده است.
در این جشنواره حدود ۳۴۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که از بین این آثار ۹ اثر در بخش اصلی و ۵ اثرکه از فعالیت‌های جانبی جشنواره بوده است، انتخاب شدند.
همچنین آیین گشایش نمایشگاه، همزمان با مراسم اختتامیه برگزار و از کتاب نفیس جشنواره شامل ۱۱۸ اثر برگزیده و همچنین تمبر اختصاصی این جشنواره ملی، با حضور مسئولین رونمایی شد.

 

منبع:خبرگزاری مهر