ضرب‌الاجل یک هفته‌ای محیط زیست برای ساماندهی محل دفن زباله «آمل»

پنجشنبه 26 مرداد 1402 ساعت 20:23
ضرب‌الاجل یک هفته‌ای محیط زیست برای ساماندهی محل دفن زباله «آمل»

رییس سازمان حفاظت محیط زیست راهکارهای عملیاتی برای ساماندهی محل دفن زباله آمل را اعلام کرد.

به گزارش پسماند ایران، علی سلاجقه در چهل و چهارمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به تکلیف رییس جمهوری مبنی بر ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند در استان‌های شمالی کشور اظهارکرد: با توجه به احداث سد هراز در نزدیکی محل دفن زباله شهرستان آمل، وزارت نیرو می‌بایست تمهیدات لازم برای جلوگیری از آلوده شدن آب این سد را پیش‌بینی کند.

وی تصریح کرد: در مورد محل دفن زباله آمل باید چند اقدام جدی انجام شود؛ اول آنکه تاریخ توقف عدم ورود زباله به این محل مشخص شود علاوه بر آن می‌بایست این زمان‌بندی ظرف یک هفته آینده صورت بگیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: دومین اقدام آن است که محل‌های جایگزین به‌نحوی مشخص شوند که تنش‌های اجتماعی به دنبال نداشته باشد.

سلاجقه همچنین بر ضرورت تسریع در احداث تاسیسات بازیافت زباله‌های خشک و کارخانه زباله‌سوز برای زباله‌های غیر قابل بازیافت تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مدیریت پسماندهای دارویی گفت: سالانه اعتبارات زیادی برای واردات دارو تخصیص می‌یابد که لازم است وزارت بهداشت با یک تحلیل آماری در خصوص بیماری‌هایی که بیشترین واردات دارو را به خود اختصاص داده‌اند همچنین آموزش و فرهنگسازی، اقداماتی را برای کاهش پسماندهای دارویی و امحای اصولی آن انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه، نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص دستور کار جلسه پرداختند.

مبع خبر : ایسنا