حمل زباله بر روی صندوق عقب خودرو خطرآفرین و مشمول اعمال قانون است

شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 16:24
حمل زباله بر روی صندوق عقب خودرو خطرآفرین و مشمول اعمال قانون است

  معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با انتقاد از برخی رفتار ناهنجار تعداد معدودی از شهروندان، حمل زباله بر روی صندوق عقب خودرو را کاری خطر آفرین و مشمول اعمال قانون دانست.

پسماند ایران : به گزارش نصر، هادی بدری در حاشیه عیادت از دو کارگر شهرداری که در حین جمع آوری زباله رها شده از پشت صندوق عقب خودروی عبوری دچار صانحه شده بودند گفت:  گاهی مشاهده می شود برخی شهروندان اقدام به حمل زباله بر روی صندوق عقب خودرو می نمایند که این امر باعث ایجاد خطرات جانی برای پاکبانان و همچنین تصادف اتومبیل ها می شود.
معاون شهردار تبریز گفت: براساس ماده ۲۰۶ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴، حمل زباله در پشت صندوق عقب خودرو، مصداق پرتاب زباله از خودرو دانسته شده و در صورت مشاهده، راننده اعمال قانون می‌شود.
بدری افزود: با حمل زباله بر روی صندوق عقب به احتمال صددرصد بعد از تکان خوردن خفیف خودرو در خیابان، کیسه زباله در خیابان رها شده و با برخورد دیگر خودروهای عبوری به کیسه، زباله ها در خیابان پخش می شود.
معاون محیط زیست و خدمات شهری در پایان سخنانش با انتقاد از این حرکت خطر آفرین و ضدفرهنگی گفت: و باید شهروندان نسبت به مسئله عدم حمل زباله بر روی صندوق عقب خودرو حساس باشند تای خدای نکرده چنین اتفاقاتی در شهر تکرار نشود.