هزینه ۱۴ میلیاردی نگهداری سگ‌های بلاصاحبِ کرج

شنبه 05 خرداد 1403 ساعت 09:46
هزینه ۱۴ میلیاردی نگهداری سگ‌های بلاصاحبِ کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: هزینه کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب اعم از عقیم‌سازی، واکسیناسیون و نگهداری سالیانه ۱۴ میلیارد تومان است. 

پسماند ایران: محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: سال گذشته ۸ هزار قلاده سگ از سطح شهر کرج جمع‌آوری شدند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به جمع‌آوری، عقیم‌سازی و رهاسازی سگ‌ها، افزود: البته این به این معنا نیست که کرج ۸ هزار قلاده سگ دارد.

وی به وجود دو پناهگاه سگ اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ الی ۳ هزار قلاده سگ در کرج وجود دارد که بعد از ۶ ماه مجدداً جمع‌آوری، واکسینه و رها‌سازی می‌شوند.

خسروی تصریح کرد: ظرفیت دو پناهگاه کرج یک هزار قلاده سگ است، اما با افزایش ۲ هزار و ۶۰۰ متری فضای آن، ظرفیت نگهداری به یک هزار و ۵۰۰ قلاده رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه در کلینیک سازمان پسماند، عقیم‌سازی و واکسیناسیون برای جلوگیری از رشد جمعیت سگ‌ها انجام می‌شود، گفت: کرج دو پناهگاه سگ دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: هزینه کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب اعم از عقیم‌سازی، واکسیناسیون و نگهداری سالیانه ۱۴ میلیارد تومان است. 

وی با اشاره به نگهداری یک هزار قلاده سگ در دو پناهگاه باغستان و حلقه‌دره کرج، گفت: برخی از حامیان حیوانات تمایل دارند سگ‌ها در کوچه و خیابان پرسه بزنند.

خسروی به حیوان‌آزاری، شکنجه، تصادف با خودرو‌ها، مرگ زجرآور و آزار کودکان به واسطه سگ‌های بلاصاحب اشاره کرد و افزود: سامانه ۱۳۷ در خدمت شهروندان است.

این مسئول تأکید کرد: سازمان مدیریت پسماند از حامیان حیوانات دعوت می‌کند نسبت به بازدید هفتگی از پناهگاه باغستان و تحویل سگ‌های تحت پوشش اقدام کنند.

وی با اشاره به امکان بازدید هفتگی از پناهگاه‌ها، گفت: در صورت تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷سازمان اقدام به انتقال سگ‌های بی‌سرپرست به کلینیک دامپزشکی می‌کند.

خسروی افزود: سگ‌های بلاصاحب پس از معاینه و درمان به پناهگاه‌های موجود منتقل می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سگ‌های عقیم شده و پلاکدار در صورت نداشتن شاکی می‌توانند در سطح شهر باقی بمانند.

وی گفت: سگ‌های عقیم شده در صورت داشتن شاکی از محلی به محل دیگر منتقل یا در نهایت به پناهگاه نگهداری سگ‌ها ارجاع خواهند شد.