سازمان پسماند اهواز آموزش شهروندی خانه‌به‌خانه می‌دهد

چهارشنبه 09 خرداد 1403 ساعت 12:25
سازمان پسماند اهواز آموزش شهروندی خانه‌به‌خانه می‌دهد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: دومین مرحله فعالیت تیم‌های آموزش شهروندی به‌صورت خانه‌به‌خانه برای گذاشتن زباله راس ساعت ۲۳:۰۰ و تفکیک از مبدا آغاز شده است.

پسماند ایران، محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری و با نگاه متفاوتی که در مدیریت پسماند ایجاد شد با تاکید شهردار و معاونت محیط زیست و خدمات شهری تلاش کردیم تا شرایط بهتری را در شهر ایجاد کنیم و برای این کار اقداماتی از جمله خرید کارخانه‌های بازیافت زباله، تولید کود کمپوست و آغاز طرح تفکیک از مبدا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد تمیزی و نظافت شهر در طول شبانه‌روز است و در حالی که در سایر کلان‌شهرها یک روز در میان زباله جمع‌آوری می‌شود در اهواز گاهی تا سه بار در روز این کار انجام می‌شود، یکی از دلایل این است که همشهریان در هر ساعت از شبانه‌روز زباله‌های خود را در منزل قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: زمانی که زباله مدت زیادی در منزل باشد، افراد زباله‌گرد به آن دسترسی پیدا می‌کنند و با پاره کردن کسیه‌ها و جمع‌آوری زباله خشک باقی‌مانده را به حال خود رها می‌کنند این امر سبب جمع شدن حشرات موذی و آلودگی محیط می‌شود.

ثابت‌قدم تصریح کرد: برای اینکه این اتفاق رخ ندهد، شهروندان باید رأس ساعت مقرر یعنی ۲۳:۰۰ زباله خود را در منزل قرار دهند و از آنجا که جمع‌آوری زباله در ساعت آغاز می‌شود زباله‌گردها فرصت کمی برای دسترسی به زباله‌ها دارند و شهر نیز کمتر آلوده می‌شود، به همین دلیل سال گذشته به‌صورت پایلوت در منطقه ۴ شهرداری اهواز آموزش شهروندی خانه‌به‌خانه انجام شد.

وی اضافه کرد: برای سال جاری آموزش شهروندی خانه‌به‌خانه در مناطق ۲، ۳ و ۴ شهرداری اهواز آغاز شده است، در این آموزش‌ها تاکید می‌شود برای اینکه شهر کمتر آلوده شود زباله‌های خود را رأس ساعت ۲۳:۰۰ در منزل قرار دهند، علاوه‌بر آن تفکیک از مبدا و نحوه اجرای آن در اهواز نیز به آن‌ها آموزش داده می‌شود.