ارسال بالون‌های حامل زباله بر فراز مرز بین دو کره

چهارشنبه 09 خرداد 1403 ساعت 18:28
ارسال بالون‌های حامل زباله بر فراز مرز بین دو کره

کره جنوبی، کره شمالی را به فرستادن تعداد زیادی بالون به نقطه مرزی بین دو کشور برای رها کردن زباله متهم کرد.

پسماند ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، کره جنوبی، کره شمالی را به فرستادن تعداد زیادی بالون به نقطه مرزی بین دو کشور برای رها کردن زباله و فضولات متهم کرد و این اقدام را خطرناک خواند.

رسانه های محلی به نقل از منابع نظامی خبر دادند بیش از 150 بالون در این منطقه شناسایی شدند که برخی از آنها روی زمین نشسته و برخی دیگر روی هوا بودند.

بر این اساس، این بالون ها توسط فعالان محیط زیستی کره جنوبی به سمت دیگر هدایت شدند. این بالون ها حامل اطلاعیه ها و پیام های انتقادی از پیونگ یانگ بوده و باعث افزایش تنش بین دو کشور شده است.

بر این اساس، واحد انفجاری و تیم واکنش شیمیایی و بیولوژیکی ارتش کره جنوبی برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات درباره این موضوع، فعالیت خود را آغاز کردند و برای ساکنان این منطقه برای دور ماندن از محل سقوط این زباله ها، هشدار صادر شده است.

تصاویر منتشر شده از سوی ارتش کره جنوبی نشان می دهد به این بالون ها کیسه های پلاستیکی حامل زباله وصل شده است و تصاویر دیگر نیز حاکی از آن است که این زباله ها در اطراف بالون های تخریب شده، پراکنده شده در حالی که لغت« فضولات» بر روی این کیسه ها نوشته شده است.

در حال حاضر شمار زیادی از نظامیان ارتش دو کره در سراسر مرز با یکدیگر دچار تنش شده و کره شمالی تهدید به اقدام تلافی جویانه کرده است.