سایت زباله شهرستان نور الگویی برای مدیریت پسماند مازندران

شنبه 26 خرداد 1403 ساعت 10:18
سایت زباله شهرستان نور الگویی برای مدیریت پسماند مازندران

 استاندار مازندران با بیان این که چرخه مدیریت پسماند در سایت زباله سوز نور به طور تقریبی کامل شد، گفت: این چرخه مدیریت پسماند در تفکیک زباله از مبداء، تولید کود و تصفیه شیرابه ها بایدبه الگویی برای مدیریت پسماند در دیگر شهرهای مازندران تبدیل شود.

به گزارش پسماند ایران، یوسف نوری روز شنبه در بازدید از سایت زباله شهرستان نور در جمع خبرنگاران افزود: به دستور رئیس جمهور شهیدمان که در دور دوم سفر هیات دولت به مازندران تاکیداتی در بحث مدیریت پسماند استان داشتند بازدید و گره گشایی از همه سایت های زباله در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بر اساس یک زمانبندی مشخص از تمام سایت های زباله در شهرهای مختلف مازندران بازدید و برای حل مشکل آنها تصمصم گیری خواهد شد.

نوری با بیان این که در سایت زباله نور روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن زباله منتقل می شود، اظهار کرد: در این سایت تقریبا چرخه کامل مدیریت پسماند انجام می گیرد.

استاندار مازندران ادامه داد: شیرابه های این سایت به پسابهای قابل استفاده در صنعت و کشاورزی تبدیل می شود که باید تلاش کنیم آن را به آب شرب تبدیل کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: با هماهنگی های انجام شده پسماندهای که در این سایت دفن می شود در کارخانه سیمان سازی استفاده خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: نکته بسیار مهم در مدیریت پسماند تفکیک زباله از مبداء است که در تمام شهرهای مازندران باید رعایت شود.