آغاز عملیات گسترده و ویژه سازمان مدیریت پسماند برای مقابله با پشه آئدس

شنبه 16 تیر 1403 ساعت 14:08
آغاز عملیات گسترده و ویژه سازمان مدیریت پسماند برای مقابله با پشه آئدس


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: این سازمان برای پیشگیری و مقابله با پشه آئدس و حفظ سلامت شهروندان اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری پسماند ایران و به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، صمد پناهیان با اشاره به اینکه پیشگیری مهم‌ترین اقدام برای مقابله با پشه آئدس است، اظهار کرد: مبارزه با پشه آئدس نیازمند یک عزم جدی است و در این راستا سازمان مدیریت پسماند با برگزاری جلسه ویژه پیمانکاران شرکت‌های خدماتی و ناظران خدمات شهری و عوامل مرتبط، انجام اقداماتی فوری و ویژه را در دستور کار خود داده است.

وی افزود: بعضی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در ۴۸ ساعت گذشته جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی رها شده در سطح کوچه و معابر عمومی و جمع‌آوری لاستیک‌های مستعمل در سطح شهر، شستشو و نظافت جداول روباز، گندزدایی سرویس‌های بهداشتی عمومی، شستشو و گند زدایی ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل پسماند، همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی به کارکنان است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل کمیته دائمی پدافند غیر عامل علاوه بر اقدامات فوق، عملیات پاک‌سازی و جمع‌آوری سرشاخه‌های شهری در تمام مناطق یازده‌گانه به صورت ویژه در حال انجام است.

پناهیان اضافه کرد: همکاری شهروندان با شهرداری و سایر نهادهای مربوطه به منظور پیشگیری از خطرات پشه آئدس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد: برای افزایش سطح بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع آلودگی‌های محیطی، شهروندان از ریختن هر گونه پسماند در کانال‌ها و جداول سطح شهر خودداری کنند و ضمن رعایت برنامه زمان‌بندی جمع‌آوری، پسماندها را در کیسه‌های سربسته و طبق تاریخ جمع‌آوری محله خود به مأموران و شرکت‌های خدماتی در مناطق یازده‌گانه تحویل دهند؛ همچنین از رها کردن سرشاخه‌های هرس‌شده و اقلام حجیم در سطح کوچه و خیابان‌ها اجتناب و جهت جمع‌آوری آن‌ها و اعلام هر گونه نظر و پیشنهاد مرتبط با برنامه پیشگیری از شیوع پشه آئدس از طریق تماس با شماره ۳۶۴۹۹۲۳۴ خادمان خود در سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز را یاری کنند.