تکایا و هیئت‌های مذهبی نسبت به جمع‌آوری وسایل یکبار مصرف اهتمام داشته باشند

پنجشنبه 21 تیر 1403 ساعت 09:38
تکایا و هیئت‌های مذهبی نسبت به جمع‌آوری وسایل یکبار مصرف اهتمام داشته باشند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: از تکایا و هیئت‌های مذهبی درخواست می‌شود نسبت به جمع‌آوری لیوان‌ها و وسایل یکبار مصرف که در بعضی معابر رها می‌شوند، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

پسماند ایران، مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: به شهروندان و عزاداران توصیه می‌کنیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی و کاغذی و جمع‌آوری و مدیریت پسماندهای تولیدی در این ایام، توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: از ائمه جماعات مساجد درخواست می‌شود تا در جلسات و سخنرانی‌های مساجد در انتقال مفاهیم کاربردی محیط زیستی به عزاداران حسینی تلاش کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطرنشان کرد: عزاداران امام حسین (ع) باید در تمام وجوه زندگی به یاد راه و قیام عاشورا باشند.

فدوی اضافه کرد: فراموش نکنیم این ماه، ماه فراگیری بسیاری از درس‌ها است که مهم‌ترین درس آن مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در خصوص رعایت نظافت و همکاری با پاکبان‌های شهر، تاکید کرد: از تکایا و هیئت‌های مذهبی درخواست می‌شود نسبت به جمع‌آوری لیوان‌ها و وسایل یک بار مصرفی که در بعضی معابر رها می‌شوند، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: شهروندان در توزیع چای یا هر نوع نوشیدنی دیگر از لیوان‌های یک بار مصرف کاغذی یا با پایه گیاهی بهداشتی استفاده کنند.

فدوی افزود: ضرورت دارد تا پس از توزیع و مصرف نذورات، هیئت‌ها، مساجد، تکایا با همکاری شهروندان نسبت به جمع‌آوری ظروف استفاده شده، اقدام کنند.