در دهه اول محرم صورت گرفت؛ افزایش ۲۰ درصدی زباله پلاستیکی در قزوین

سه شنبه 26 تیر 1403 ساعت 10:25
در دهه اول محرم صورت گرفت؛ افزایش ۲۰ درصدی زباله پلاستیکی در قزوین

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: میزان تولید زباله پلاستیکی در دهه اول محرم ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

پسماند ایران، مهدی امینی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش توزیع نذورات در مراسم‌های مختلف، استفاده از ظروف یک بار مصرف در کشور افزایش می‌یابد.


وی افزود: در این ایام حجم کاری پرسنل شهرداری چند برابر شده و میزان تولید زباله پلاستیکی 20 درصد افزایش پیدا کرده است.رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: از روز گذشته هم‌زمان با شروع عزاداری‌های عمومی و اجتماعات حسینی ماموریت ما در سازمان پسماند به طور جدی‌تری آغاز شده و تا شام غریبان امام حسین (ع) ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: ما در این ایام اکیپ‌های 100 الی 150 نفره را تنها برای پاکسازی معابر مسیر تردد هیات‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری در نظر گرفته‌ایم.
 
امینی خاطر نشان کرد: سال گذشته در دهه اول محرم نزدیک به ۲ونیم تن ظروف یک‌بار مصرف را از معابر سطح شهر قزوین جمع‌آوری کردیم.

150 مخزن برای جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف در تکایا تعبیه شده است
 
وی با بیان اینکه رهاسازی ظروف پلاستیکی، موجب ایجاد آلودگی در شهر می‌شود؛ گفت: رهاسازی ظروف یک‌بار مصرف علاوه‌بر نازیبا کردن چهره شهر؛ با ورود در جوی آب و نهرهای داخل شهر و هدایت به فاضلاب‌های شهری و نهایتا حرکت به سمت پایین شهر، موجب گرفتگی و جمع شدن آب جوی‌ها و طغیان جریان آب آلوده به خیابان‌ها می‌شود.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: امسال 150 مخزن زباله برای جمع‌آوری ظروف یک‌بار مصرف و زباله خشک به تکایا و هیات داده شده است.
 
وی ادامه داد: طی این مدت نظافت و شستشوی ویژه آستان مقدس امامزاده حسین(ع)، امامزاده سلطان سید محمد، امامزاده علی و بی‌بی شهربانو که محل تجمع عزاداران حسینی است را در دستور کار قرار دادیم.
 
امینی اظهار کرد: در راستای کاهش تولید و تفکیک زباله خشک، جلسات آموزشی را با مسئولان هیات‌ها و تکایا برگزار کرده و مخازن زباله را به آنان تحویل دادیم.
 
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در پایان گفت: به شهروندان و خادمان هیات‌های حسینی توصیه می‌شود تا حد امکان از استفاده از ظروف پلاستیکی برای نذورات خودداری کرده و در صورت استفاده آن را در سطح شهر رها نکنند و حتماً در مخازن تعبیه شده جمع‌آوری کنند.

اخبار مشابه