تولید ۳ مگاوات برق با احداث کارخانه هاضم بی‌هوازی در اصفهان

شنبه 30 تیر 1403 ساعت 19:43
تولید ۳ مگاوات برق با احداث کارخانه هاضم بی‌هوازی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: احداث کارخانه هاضم بی‌هوازی با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز یکی از پروژه‌های شاخص این سازمان است و از جمله دستاوردهای این پروژه دستیابی به تکنولوژی، رفع مشکلات زیست‌محیطی مدیریت پسماند و تولید برق به میزان ۳ مگاوات است.

پسماند ایران : غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اقدامات انجام شده و پروژه‌های شاخص سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: احداث کارخانه هاضم بی‌هوازی با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز یکی از این پروژه‌ها است.

وی افزود: مدیریت بهینه بخش آلی پسماند شهری و کاهش تولید شیرابه از مواد آلی از جمله ضرورت‌های انجام این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره دستاوردهای پروژه کارخانه هاضم بی‌هوازی تاکید کرد: دستاوردهای این پروژه شامل مواردی از جمله دستیابی به تکنولوژی، رفع مشکلات زیست‌محیطی مدیریت پسماند (بو، آلودگی و سایر موارد)، تولید برق به میزان ۳ مگاوات و تولید بیوگاز و کمپوست مرغوب می‌شود.

ساکتی با اشاره به وضعیت موجود پروژه گفت: در گذشته یک مرحله فراخوان با مدل قبل انجام شده است، همچنین مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO و در قالب ماده ۱۲ در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: جلسه با معاون وزیر و تعیین نقشه راه تهیه اسناد فراخوان تشکیل کمیته مشترک -تهیه موافقت‌نامه با ساتبا- و مبادله اسناد اولیه فنی و مالی با سرمایه‌گذاران برگزار شده است.

اخبار مشابه