اجرای اقدامات ضربتی مبارزه با پشه آئدس در اراک

دوشنبه 01 مرداد 1403 ساعت 19:23
اجرای اقدامات ضربتی مبارزه با پشه آئدس در اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از اجرای اقدامات ضربتی مبارزه با پشه آئدس در اراک خبر داد.

پسماند ایران : مهدی فدوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات شهرداری اراک در حوزه مبارزه با پشه آئدس در اراک اظهار داشت: طبق جلسات کارشناسی و تخصصی برگزار شده در شهرداری اراک تاکید شد که در حوزه مقابله و مبارزه با پشه آئدس "پیشگیری" اقدامی مهم و اصلی به شمار می رود که این امر نیز نیاز به یک عزم و اقدام جدی و همگانی دارد.

وی افزود: با توجه به دستور شهردار کلانشهر اراک و دغدغه همشهریان اراکی،  سازمان مدیریت پسماند با برگزاری جلسه با ناظران و عوامل دخیل در این حوزه و جمعی از کارشناسان متخصص، انجام اقداماتی فوری و ویژه را در دستور کار خود داده است.

فدوی بیان کرد: جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی رها شده در سطح معابر و جمع‌آوری لاستیک‌های غیرقابل استفاده در سطح شهر، شست‌و‌شوی مداوم و مستمر و نظافت جدول و جوی آب رو باز در سطح این شهر، گند زدایی و شست‌و‌شوی مداوم ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل پسماند، آهک پاشی اطراف مخازن پسماند سطح شهر بخشی از اقدامات ضربتی و فوری در این حوزه بوده است.

وی اضافه کرد: آموزش و اطلاع‌ رسانی به کارکنان پسماند یکی از بخش های مهم و موکد در حوزه مقابله ای بود که این امر از سوی این سازمان باجدیت در دستور کار بوده و در جلسات اموزش تخصصی این امر مورد آموزش و توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به دستور العمل جلسه کارگروه اجتماعی و سلامت و خانواده استان، علاوه بر اقدامات فوق، عملیات پاکسازی و جمع‌آوری سرشاخه‌های شهری در تمام مناطق پنچگانه به صورت ویژه در حال انجام است البته همکاری شهروندان با شهرداری و سایر نهادهای مربوطه به منظور پیشگیری از خطرات پشه آئدس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع آلودگی‌های محیطی، شهروندان از ریختن هر گونه پسماند در کانال‌ها و جداول سطح شهر خودداری و ضمن رعایت برنامه زمان‌بندی ساعت 9 شب، پسماندها را در کیسه‌های دربسته داخل مخازن پسماند قرار دهند و همچنین از رها کردن سرشاخه‌های هرس‌ شده و اقلام حجیم در سطح کوچه و خیابان‌ها اجتناب کنند.

اخبار مشابه