شهردار کرمانشاه مطرح کرد : شورای شهر وضعیت کارگران بازیافت شهرداری کرمانشاه را روشن کند

دوشنبه 08 مرداد 1403 ساعت 13:59
شهردار کرمانشاه مطرح کرد : شورای شهر وضعیت کارگران بازیافت شهرداری کرمانشاه را روشن کند

شهردار کرمانشاه گفت: از شورای اسلامی شهر کرمانشاه درخواست می‌شود برای تصویب لایحه تبدیل وضعیت کارگران همراهی کند تا وضعیت کارگران با شرکت بازیافت تعیین تکلیف شود.

به گزارش پسماند ایران، شورای معاونان و مدیران شهرداری کرمانشاه ظهر امروز _دوشنبه هشتم مرداد_ به ریاست نادر نوروزی شهردار کرمانشاه و با حضور تمام معاونان، مدیران ستادی و مدیران مناطق هشتگانه در شهرداری در سالن جلسات شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه معاونان مالی و اقتصاد شهری، خدمات شهری، عمرانی و تعدادی از مدیران کل ستادی و شهرداران مناطق گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسه هفته قبل را ارائه کردند.

در این جلسه پیرامون موضوعات مختلف از جمله آسفالت معابر، ترافیک، عمران، تکمیل پارک‌های سطح مناطق طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد و ماده صد بحث و گفت‌وگو شد و در نهایت تصمیمات اخذ شده در قالب ۱۵ مصوبه به تصویب اعضای شورای مدیران و شهردار کرمانشاه رسید و برای اقدام به واحدهای مربوطه ابلاغ شد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه به معاونت خدمات شهری و شهرداران مناطق هفت و سه دستور داد با حداکثر ظرفیت نسبت به حمل زباله این مناطق که بیشترین مطالبه را در این رابطه توسط شهروندان داشته به عمل آورند.

وی اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه در حوزه خدمات شهری مشکلاتی دارد از جمله در نیروی انسانی کمبود شدید است و به نیروی کارگری نیاز دارد، از طرفی ماشین‌آلات شهرداری کرمانشاه فرسوده و قدیمی بوده و مستهلک شده و مرتب در حال تعمیر است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرحی برای جمع‌آوری پسماند ارائه شده است که اکنون در شهرداری‌های مناطق پنج و هفت روی سامانه قرار دارد؛ ۳۰۰۰ هکتار از اراضی شهر کرمانشاه که در پاره شهر شمالی قرار دارد برون سپاری شود و جمع‌آوری زباله با این طرح به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نوروزی هدف از این طرح را ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان دانست و ادامه داد: پس از برون‌سپاری مناطق شمالی شهر به پیمانکار خصوصی، تمام توان شهرداری معطوف به حمل زباله و خدمت به بخش شهر جنوبی می‌شود که موجب رضایتمندی شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: به معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه دستور داده شد نسبت به تهیه لایحه جذب نیروی کارگری به تعداد مورد نیاز و ارسال به شورای اسلامی شهر اقدام شود، حداقل به ۵۵۰ نفر نیروی جدید خدماتی نیاز است که باید از طریق فراخوان جذب شوند و این نیروها علاوه بر برون‌سپاری مناطق شمالی شهر است.

شهردار کرمانشاه اضافه کرد: مأموریت دیگری که به معاون نیروی انسانی شهرداری محول شده است و نتایج آن باید گزارش شود وضعیت نیروی انسانی کارگری است که با نمایندگان آن‌ها جلساتی با حضور شورای اسلامی شهر برگزار شد.

نوروزی گفت: حدود یک سال و نیم پیش شهرداری برای تغییر وضعیت کارگران لایحه‌ای تقدیم شورای اسلامی شهر کرده که تاکنون این لایحه بلااقدام مانده است و به دلیل تأخیر این شورا در رسیدگی به لایحه تبدیل وضعیت کارگران، شهرداری اکنون مجبور است با مجوز و مکاتبه شورای تأمین شهر کرمانشاه مبادرت به پرداخت حقوق کند.

وی اضافه کرد: از شورای شهر کرمانشاه درخواست می‌شود در تصویب این لایحه اقدام و همراهی کند تا وضعیت کارگران با شرکت بازیافت تعیین تکلیف شود.

منبع خبر : خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه