شهردار آستارا عنوان کرد؛ افزایش گردشگر و تولید روزانه ۱۶۰ تن زباله در شهر مرزی آستارا

چهارشنبه 21 شهریور 1403 ساعت 15:54
شهردار آستارا عنوان کرد؛ افزایش گردشگر و تولید روزانه ۱۶۰ تن زباله در شهر مرزی آستارا

شهردار آستارا، گفت: میانگین تولید زباله در این شهر گردشگرپذیر و مرزی استان گیلان ۱۰۰ تن در روز است اما با افزایش شمار مسافران و گردشگران در تعطیلات، میزان تولید زباله به ۱۶۰ تن ارتقا می‌یابد. 

پسماند ایران : میثم الوان‌پور امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه میزان تولید روزانه زباله آستارا در روزهای عادی ۱۰۰ تن است که در تعطیلات مختلف و بر اساس آمارها به دلیل ورود جمعیت زیاد گردشگران و مسافران به ۱۶۰ تن افزایش می یابد، افزود: با توجه به اینکه آستارا شهری گردشگرپذیر است و روزانه پذیرای مسافران زیادی است، زباله تولیدی در ایام تعطیلات به ۱۶۰ تن افزایش یافته و پاکبانان زحمتکش و پرتلاش شهرداری بندر آستارا با وجود کمبود نیرو به صورت دو شیفته در حال جمع‌آوری پسماند شهری هستند. 

وی با اشاره به اینکه میزان تولید و دفع زباله در آستارا به علت گردشگرپذیر بودن شهر در اوج مسافرت‌ها به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد، افزود: زباله‌های تولیدی روزانه در آستارا در حاشیه روستای داداش‌آباد آستارا و در یک محدوده ۱۷ هکتاری محصور شده دفع و دفن می‌شود.

شهردار آستارا، خاطرنشان کرد: بندر زیبا و مرزی آستارا که در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد از مناطق گردشگرپذیر جمهوری اسلامی ایران است، اما میزان بالای تولید زباله در آن، به خصوص در روزها و فصول پرمسافر سال به حد هشدار می‌رسد. 

الوان‌پور خواستار همکاری بیشتر شهرداری لوندویل، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین مجموعه دهیاران شهرستان آستارا شد و تأکید کرد: تمامی خدمات مربوط به دفن زباله در شهرستان آستارا بر دوش شهرداری بندر آستارا است و در این رابطه نیازمند همکاری بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، دهیاری‌ها، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین شهرداری لوندویل هستیم.

شهردار آستارا در ادامه با اشاره به تعطیلات پایان فصل تابستان، گفت: پارک‌ها و فضاهای سبز شهر آستارا به صورت مستمر آبیاری و نگهداری می‌شوند و به گردشگران توصیه می‌شود از چیدن گل‌ها اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و زباله‌های تولید شده در آن، در محلی موسوم به داداش آباد در نزدیکی دریای خزر دفن می‌شود.