سومین جلسه مدیریت پسماند شهرستان پلدختر برگزارشد

یکشنبه 25 شهریور 1403 ساعت 22:10

سومین جلسه مدیریت پسماند شهرستان پلدختر با حضور احسان علیپوری فرماندار ، مهدی نصیری معاون فرماندار، مریم نظری و بهمن صالحی نیا به ترتیب  خشداران مرکزی  و بالاگریوه،  علی آبسری نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست و جمعی از مسوولان درسالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از پایگاه خبری سفیرلرستان. علی پوری فرماندار پلدختر بر انجام وظایف ادارات  و ارگانها در بحث مدیریت پسماند ، ضروروت فرهنگ سازی در این زمینه و جمع آوری پسماند و نخاله های ساختمانی تأکید کرد.

 آبسری رییس اداره حفاظت محیط زیست و دبیر کارگروه شهرستان پلدختر گزارشی از وضیعت پسماندها ، وظایف دستگاه ها و مصوبات قبلی ارائه کرد.

با بحث و تبادل نظر تصمیماتی در خصوص به روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان ،  بازدید و پایش  دستگاه بی خطرساز پسماند پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره ) ، اجرای طرح تفکیک از مبدأ توسط متولیان ، جمع آوری نخاله های ساختمانی تخلیه شده در حرائم راه ها ، محورهای مواصلاتی ، مسیلها آبراهه ها ، سطح و حاشیه شهرها و روستاهای تابعه توسط متولیان و متناسب با وظایف هر دستگاه  - آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی تفکیک از مبدأ در مدارس و  گسترش فرهنگ مدیریت پسماند و تفکیک از مبدأ اقدام و همچنین  پیگیری لازم برای تجهیز ناوگان حمل پسماند روستایی اتخاذ شد.