راه‌اندازی مجتمع‌های مدیریت پسماند در استان بوشهر

پنجشنبه 29 شهریور 1403 ساعت 13:57
راه‌اندازی مجتمع‌های مدیریت پسماند در استان بوشهر

در تعیین محل دفن پسماند مرکز شهرستان‌های استان مبتنی بر پردازش، بازیافت و دفن اصولی گام موثر برداشته شده است.

پسماند ایران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، گفت: برای حل معضل مدیریت دفع صحیح پسماندها باید تمرکز بر روی کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدأ و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقیق بررسی و ارائه خدمات جایگزین برای تفکیک زباله در اولویت قرار گرفته شود.

 عبدالرحمن مرادزاده شامگاه چهارشنبه در برگزاری دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر با محوریت بررسی مشکلات پسماند شهری شهرستان‌های دشتستان گناوه و دیلم از تشکیل کارگروه‌های پسماند در شهرستان‌های استان و تعیین تکلیف جایگاه دفع پسماند شهرهای مختلف خبر داد.

وی با اشاره به طراحی مدیریت پسماند شهرهای استان مطابق با سند آمایش سرزمینی گفت: تعیین محل دفن پسماند برخی شهرستان‌ها گام موثر در استانداردسازی آنها برداشته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: برای حل معضل مدیریت دفع صحیح پسماندها باید تمرکز بر روی کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدأ و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقیق بررسی و ارائه خدمات جایگزین برای تفکیک زباله در اولویت قرار گرفته شود.

مرادزاده بر راه‌اندازی مجتمع‌های مدیریت پسماند در مرکز شهرستان‌های 10 گانه استان تأکید کرد و گفت: در تعیین محل دفن پسماند مرکز شهرستان‌های استان مبتنی بر پردازش، بازیافت و دفن اصولی گام موثر برداشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری و اجرایی شدن مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر گفت: توجه به مسائل و مشکلات مدیریت دفع صحیح پسماند شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم یک ضرورت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: تفکیک زباله از مبدأ از جمله طرح‌هایی مهم است که با وجود اقدامات و فرهنگسازی لازم و داشتن صرف اقتصادی، متأسفانه هنوز محقق نشده است.

مرادزاده با تأکید بر ضرورت سامان‌دهی حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به مکان‌یابی، جمع‌آوری و سامان‌دهی دفع نخاله‌های ساختمانی اقدام کنند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم