فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند با برنامه مهرپاک در مدارس

یکشنبه 01 مهر 1403 ساعت 11:02
فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند با برنامه مهرپاک در مدارس

آیین "مهرپاک" برای دومین سال متوالی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرا شده و با استقبال بسیار خوب مدارس همراه بوده است.

محمدرضا قربانی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، در حاشیه آیین "زنگ مهرپاک" به اهداف این برنامه اشاره کرد و گفت: هدف ما استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای درک بهتر مسائل آموزشی مرتبط با مدیریت پسماند است. به همین منظور، اردوی دانش‌آموزی برای ادامه فرهنگ‌سازی تفکیک صحیح پسماند برگزار خواهد شد.

 
به گزارش پسماند ایران، قربانی افزود: دوره‌های آموزشی با محوریت مفاهیم پسماند، هر هفته تحت عنوان "مهرپاک" در مدارس مختلف کرج اجرا می‌شود. این دوره‌ها با حضور عوامل فرهنگی، آموزشگران و گروه‌های هنری برگزار می‌گردد.

وی اظهار کرد که آیین "مهرپاک" برای دومین سال متوالی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرا شده و با استقبال بسیار خوب مدارس همراه بوده است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند کرج در ادامه توضیح داد: در این برنامه، دانش‌آموزان به‌عنوان "سفیر پاک" انتخاب می‌شوند تا در تعامل با سایر دانش‌آموزان مفاهیم مدیریت پسماند را یاد بگیرند و به هم‌کلاسی‌های خود منتقل کنند.

قربانی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه پسماند خشک و قابل بازیافت در مدارس خبر داد و افزود: در ماه‌های پایانی سال، این نمایشگاه به‌صورت مدرسه به مدرسه برگزار خواهد شد و برگزیدگان در یک مراسم متمرکز تقدیر خواهند شد.

منبع خبر : روشنای راه