اجرای طرح جمع آوری نخاله ها با استفاده از سیستم مکانیزه برای نخستین بار در ارومیه

یکشنبه 01 مهر 1403 ساعت 10:30
اجرای طرح جمع آوری نخاله ها با استفاده از سیستم مکانیزه برای نخستین بار در ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: برای نخستین بار در ارومیه نخاله ها با استفاده از سیستم مکانیزه جمع آوری می شود.

پسماند ایران ، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، گفت: این طرح با هدف ساماندهی، جمع آوری و پاک سازی محیط از نخاله های بدست آمده از تعمیرات و نوسازی در حال اجرا می باشد.

هادی بصاری صرفه جویی در هزینه ها و زمان، جلوگیری از دپوی نخاله در معابر و آبگرفتگی، ممانعت از سد معبر به دلیل تخلیه نخاله ها در جوی آب، حفظ زیبایی و پاکیزگی شهر، جلوگیری از آلودگی محیط شهری و بهبود سیمای شهر و صرفه اقتصادی به دلیل حذف مرحله بارگیری توسط نیروی انسانی را از مزایای استفاده از خودروی مکانیزه عنوان کرد.

او بیان کرد: در اجرای طرح مذکور ۲۰ باکس برای جمع آوری و انتقال پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی که برابر و یا کمتر از ۵ متر باشد، اختصاص یافته است که با توجه به درخواست شهروندان باکس های مذکور در نقاط مورد نیاز استقرار یافته و پس از پر شدن جمع آوری می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: برای نخاله های جمع آوری شده در اجرای طرح مذکور چهار سایت تخلیه بامجوز اداره کل حفاظت محیط زیست در کوره خانه واقع در روستای ولنده، جاده ساوالان (بالانج) نرسیده به روستای قره آغاج جنب کارخانه ایزوگام، جاده انهر روبروی روستای انهر جنب پل گودال کوره خانه فرید، کیلومتر ۱۰ جاده سرو، بالاتر از دانشگاه نازلو گودال ایجاد شده در باند برگشت (دسترسی زیر پل) و جاده سرو سایت نازلوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه برای خدمات رسانی به شهروندان اختصاص یافته است.

بصاری در خاتمه بیان کرد: شهروندان ارومیه ای برای درخواست استقرار باکس و جمع‌آوری نخاله ها قبل از هرگونه فعالیت ساختمانی می توانند با ستاد خاک و نخاله سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با شماره تلفن ۰۴۴۳۲۷۶۸۳۷۳ و یا سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.