استاندار مازندران:مشارکت شهرداری ها در اتمام طرح های پسماند استان بیشتر شود

دوشنبه 02 مهر 1403 ساعت 22:08
استاندار مازندران:مشارکت شهرداری ها در اتمام طرح های پسماند استان بیشتر شود

طبق بررسی های کارشناسی مدیریت پسماند استان، برای اتمام و بهره برداری این طرح‌ها به ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است که در بازه زمانی ۱۵ ماهه قابل اجراست.

پسماند ایران : استاندار مازندران با بیان اینکه، ۱۰ ‌پهنه برای پسماند مازندران در بهشهر، ساری، قایمشهر، بابل، آمل، بابلسر، نور، نوشهر، تنکابن و رامسر در قالب اجرای کارخانه کمپوست و زباله سوز نهایی شده است، گفت: مشارکت شهرداری‌ها در اتمام طرح‌های مدیریت پسماند در هر یک از ۱۰ پهنه مشخص شده باید بیشتر شود، افزود. ‎

مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که هر شهرداری بنا به سهم خودشان تامین اعتبار کنند و مشارکت‌ داشته باشند، افزود: مشکل زباله های استان به دلیل اهمیت حفاظت از زمین و شکنندگی زیست محیطی باید به صورت فرا سرزمینی حل و فصل شود.

یوسف نوری در جلسه کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران، اظهار کرد: در عملیاتی شدن طرح‌های کمپوست و زباله سوز اصلا با کمبود اعتبار مواجه نیستیم.

استاندار، ادامه داد: طبق بررسی های کارشناسی مدیریت پسماند استان، برای اتمام و بهره برداری این طرح‌ها به ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است که در بازه زمانی ۱۵ ماهه قابل اجراست.

نوری با بیان اینکه با انجام این طرح‌ها دفن زباله های مازندران به صفر خواهد رسید، گفت: امروز بخش عمده ای از زباله های ۲ شهر بزرگ بابل و ساری با هزینه های میلیاردی فقط به خاطر محدودیت های اجتماعی به خارج از استان منتقل می شود.

وی ادامه داد: در حالی که برای حل مشکل زباله سوز مرکز مازندران شخص رییس جمهور شهید، وزیر کشور و استانداری ورود و همکاری همه جانبه داشته و دارند اما دستگاه های مسئول باید بیشتر پای کار باشند.

استاندار مازندران بر سرعت بخشی، حل مشکلات پروژه زباله سوز ساری و اتمام این پروژه تاکید کرد و افزود: دستگاه مسئول این پروژه باید باید با همه توان و ظرفیت پای کار باشد و به تعهدات خود عمل کند.