ضرب الاجل برای اتمام زباله سوز ساری

دوشنبه 02 مهر 1403 ساعت 14:18
ضرب الاجل برای اتمام زباله سوز ساری

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به مشکلات پسماند استان خواستار تشکیل شبکه پسماند شد و با تعیین زمان برای ارائه گزارش زباله سوز ساری گفت: پیوست رسانه‌ای برای رفع مشکل پسماند حائز اهمیت است.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری استاندار مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در مسئله پسماند «پس‌ماندیم» و  البته مدیریت بسیار مهم است که لازم است در خصوص رفع مشکلات زباله سوز ساری اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به گزارش شهرداری بابل و همچنین نماینده شهرداری ساری از وضعیت زباله این دو شهر، از حضور نیافتن شهردار مرکز مازندران در جلسات به‌شدت انتقاد کرد و گفت: به‌نظرم شهردار در موضوع روند کند زباله‌سوز ساری مقصر است، شهردار همانطور که در جلسات نمی‌آید، تحمل نشستن با شخص دیگری را هم ندارد. شرکت مربوطه و شهردار به عنوان دو شریک هنوز نمی‌توانند کنار هم بنشینند، دو تا شریک با پول‌هایی که مردم به شهرداری وارد می‌کنند به شهر لطمه می‌زنند و این معنایی ندارد. 

استاندار مازندران اظهار کرد: دیروز از زباله‌سوز ساری بازدید کردم، این وضعیت فاجعه است، زباله به استان همسایه منتقل می‌شود در حالی که طرح باید سال 1401تمام می‌شد؛ یعنی وقتی رئیس جمهور شهید در اسفندماه 1400به مازندران آمد شرکت مربوطه قول داده بود که کار را چهار ماه دیگر تحویل بدهد اما نداد. 
 
وی ادامه داد: چون اراده‌ای در شهرداری ساری وجود ندارد و همه هم زیر سر بچه‌های خود استان بوده و کسی هم از بیرون نمی‌آید روند ساخت زباله‌سوز را دستکاری نمی‌کند.

استاندار مازندران بیان کرد: برای پنج‌شنبه هفته جاری نشستی برگزار خواهد شد و بر اساس زمانبندی که دبیرخانه کارگروه اعلام کرده، باید تا 18 ماه دیگر کار پسماند استان سازماندهی شود.