طرح احداث مرکز دفن زباله تمامی بخش‌های خوزستان در دست مطالعه است

چهارشنبه 04 مهر 1403 ساعت 07:21
طرح احداث مرکز دفن زباله تمامی بخش‌های خوزستان در دست مطالعه است

اجرای طرح های محیط زیستی در تمام روستاها و دهیاری های حمایت می شود.

پسماند ایران، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: مطالعات طرح احداث مرکز دفن و پردازش پسماند برای تمام ۴۶ بخش خوزستان با استفاده از ظرفیت علمی پارک علم و فناوری استان در حال انجام است که با نهایی شدن این طرح و اجرای آن بخش زیادی از مشکل مدیریت پسماند در مناطق روستایی برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی باوی شامگاه سه شنبه در نشست با دهیاران بخش چغامیش دزفول در سالن نشست های این بخشداری، بیان کرد: ایجاد مرکز پسماند در هر یک از بخش خوزستان به منظور تفکیک از مبدا زباله و فرآوری پسماند علاوه بر رشد شاخص های زیست محیطی موجب اشتغال و درآمد پایدار برای روستا می شود.

وی با اعلام حمایت استانداری خوزستان از اجرای طرح های محیط زیستی در روستاهای این استان افزود: اجرای طرح های محیط زیستی در تمام روستاها و دهیاری های حمایت می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان ادامه داد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا در روستاهای خوزستان در حال برگزاری است.

وی با اعلام حمایت استانداری خوزستان از دانشجویان رشته محیط زیست دانشگاه های خوزستان برای کار پژوهشی در روستاهای استان گفت: پارک علم و فناوری خوزستان ایده های خوبی برای مدیریت و فرآوری پسماند در خوزستان ارایه کرده است که تکمیل این طرح های مطالعاتی می تواند موجب تحول در مسایل زیستی محیطی روستاهای استان شود.