دریاچه ارومیه و مساله مدیریت پسماند دو اولویت مهم اداره کل حفاظت محیط زیست

شنبه 07 مهر 1403 ساعت 18:19
دریاچه ارومیه و مساله مدیریت پسماند دو اولویت مهم اداره کل حفاظت محیط زیست

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:حل مشکل دریاچه ارومیه و مساله مدیریت پسماند دو اولویت مهم این اداره کل است.

به گزارش پسماند ایران،محمد کوهانی دبیر شبکه ملی محیط زیست سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور صبح امروز به همراه جمعی از فعالین و تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی شهرستان ارومیه با دکتر حجت جباری سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی دیدار کرد.

در این دیدار اعضای حاضر ضمن تبریک انتصاب دکتر حجت جباری به سرپرستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بر آمادگی تشکل‌ها و انجمن‌های مردم نهاد محیط زیستی برای همکاری و هم افزایی با اداره کل در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی - محیط زیستی و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست تاکید کردند.

 دکتر جباری، حضور جوانان فعال با تحصیلات عالی مرتبط با حوزه محیط زیست را از نکات مهم و ظرفیت‌های ویژه‌ی شبکه ملی محیط زیست سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور دانست و گفت: مجموعه حفاظت محیط زیست استان، آماده بهره گیری از نظرات، پیشنهادات و انتقادات دلسوزانه این جوانان دغدغه‌مند است و نتیجه این تعامل و هم افزایی‌ها بهبود وضعیت محیط زیست استان خواهد بود.

 وی دریاچه ارومیه و مساله مدیریت پسماند را دو اولویت اداره کل در حوزه محیط زیست طبیعی و محیط زیست انسانی عنوان کرد و افزود: بهبود وضعیت و مرتفع شدن چالش‌ها در هر دو موضوع دارای دو سطح مردمی و دولتی است، از طرفی دستگاه‌های مختلف دارای وظایف و تکالیف قانونی هستند که سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی می‌توانند با ورود آگاهانه به موضوع، انجام این تکالیف را مطالبه گر باشند و از طرف دیگر فرهنگ حفاظت از محیط زیست می‌بایست بین عموم مردم جامعه بیش از پیش نهادینه شود تا انجام رفتار‌های آسیب رسان در این حوزه به حداقل برسد.

منبع خبری : خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی