دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از نحوه نظارت بر مدیریت پسماند پزشکی شهرستان شهریار خبر داد.

یکشنبه 08 مهر 1403 ساعت 09:02
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از نحوه نظارت بر مدیریت پسماند پزشکی شهرستان شهریار خبر داد.

با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست این نظارت ها از سوی سازمان های مربوطه ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با افراد صورت می گیرد.

پسماند ایران : مهدی محمدی دادستان عمومی و نقلاب شهرستان شهریار اعلام کرد: در راستای حمایت از حقوق عامه و حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه و محیط زیست سالم باتشکیل نشستی با موضوع مدیریت پسماند پزشکی، دستورات لازم برای رفع ایراد و مسائل موجود به اداره بهداشت و درمان شهرستان ابلاغ شد.

وی گفت: مطابق ماده۷ قانون مدیریت پسماند، مسئولیت مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی به عهده تولید کننده می باشد که فرآیند مزبور به طور کامل یا بخشی از آن را به افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز در این زمینه نیز می توان واگذار نمود.

دادستان شهریارگفت: تمامی بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود شهرستان به دستگاه بی خطر ساز پسماند مجهز هستند که با نظارت شبکه بهداشت شهرستان نسبت به بی خطر سازی پسماندهای عفونی تولید شده اقدام شده است.

محمدی افزود: همچنین فرآیند بی خطر سازی مراکز خرد درمانی مانند مطب ها،درمانگاه ها آزمایشگاه ها نیز به شرکت های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی واگذار می گردد.

این مقام قضایی در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و حفظ محیط زیست این نظارت ها از سوی سازمان های مربوطه ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با افراد صورت می گیرد.