شهرداری راهکار اساسی برای ساماندهی زباله‌گردها ارائه دهد

پنجشنبه 12 مهر 1403 ساعت 15:50
شهرداری راهکار اساسی برای ساماندهی زباله‌گردها ارائه دهد

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری راهکار اساسی برای ساماندهی زباله‌گردها را به شورا ارائه دهد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از جام جم آنلاین ، اکبر کاوسی امید در سخنان پیش از دستور جلسه صحن شورا افزود: طبق تبصره‌ ۴ ماده۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر اینکه مدیریت شهری در امور بهداشت شهر وظایفی دارد که باید به آن عمل کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان افزود: شهرداری در خصوص بهداشت سطح شهر در زمینه باکس‌های زباله کوتاهی کرده است در شبانه روز شاهد فعالیت زباله گردها هستیم.

وی بیان کرد: وجود زباله گردها در شهر موجب پراکنده شدن زباله ها، جاري شدن شيرابه در معابر و وارد آمدن آسيب هاي زيست محيطي و بهداشتي در شهر  مي‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان ادامه داد: در سطح شهر  افرادی را می بینیم که در میان سطل‌های زباله به دنبال جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت بدون رعایت هیچگونه موارد بهداشتی و ایمنی هستند و آنها در جستجوي پسماند خشک زباله‌ها را بيرون از سطل (مخزن) ريخته و یا سطل‌های زباله را برگردانده و مشغول جمع آوری زباله خشک هستند که این امر علاوه بر آلودگي محيطی؛ زشتي و نازيبايي سيماي شهري را نيز موجب مي‌شود.

کاوسی‎‌امید با بیان اینکه سال گذشته جلسه‌ای در زمینه ساماندهی زباله‌گردها برگزار شد اضافه کرد: متاسفانه در این خصوص اقداماتی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه زباله‌گردها در نقاط مختلف شهر مشاهده مي‌شوند، اظهار داشت: براي حفاظت از محيط زيست و سلامت شهروندان و جلوگيري از انتشار آلودگي‌هاي حاصل از زباله و پسماند موجود در مخازن سطح شهر، طرح ساماندهي و برخورد قانوني با زباله‌گردها مجددا با جديت بيشتر در دستور کار شهرداری قرار گیرد. 

وی ضمن تذکر به شهردار همدان در این خصوص، افزود: شهرداری باید با پیگیری‌های خود تدابیری برای این موضوع اندیشیده و برای ساماندهی زباله‌گردها با همکاری دادستانی وارد عمل شود تا از لحاظ قانونی با همدلی بتوانیم این مشکل را حل کنیم .