پاسخ به یک اعتراض مردمی / سایت پسماند صنعتی جدید در زرندیه احداث نمی‌شود

شنبه 14 مهر 1403 ساعت 11:43

فرماندار زرندیه گفت که با حمایت استاندار، درخواست محیط زیست استان مرکزی برای ایجاد سایت جدید پسماندهای ویژه صنعتی در این شهرستان به طور کامل از دستور کار خارج شد.

پسماند ایران: ابوالقاسم مهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از چند سال گذشته طرح ایجاد سایت جدید ویژه دفع پسماندهای صنعتی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته بود، اظهار کرد: هم اکنون و پس از یک‌سال پیگیری مداوم این طرح با پیگیری مدیران شهرستان و دستور مستقیم استاندار مرکزی به صورت کامل از دستور کار خارج شد.

وی دلایل خروج این طرح از دستور کار را قرارگیری طرح پیشنهادی در حاشیه بافت مسکونی شهر مامونیه و روستاهای الویر و کریم‌آباد، وجود یک سایت دفع پسماندهای ویژه صنعتی غیر فعال از گذشته در شهرستان و اعتراضات مردمی نسبت به محل طرح جدید اعلام کرد.

فرماندار زرندیه بیان کرد: بر این اساس مقرر شد از سرمایه‌گذار سایت مدیریت پسماند فعلی که از چند سال گذشته غیر فعال شده، حمایت شود تا ارایه خدمات خود را از سر بگیرد.

وی این سایت در مجاورت اتوبان ساوه - تهران به وسعت ۲۳ هکتار و به دور از بافت مسکونی شهری یا روستایی واقع شده است یادآور شد: صدور مجوزهای قانونی، رفع مشکلات آب و برق از جمله مشکلات این سایت بوده که هم اکنون رفع آنها از دستگاه‌های استانی در حال پیگیری است.

پیشتر حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه طرح ایجاد سایت جدید پسماندهای ویژه صنعتی استان مرکزی در شهرستان زرندیه، برخی نارضایتی‌های مردم در این منطقه ایجاد کرده خواستار بررسی کارشناسی و اصولی این مسئله شده بود.

شهرستان زرندیه در مرز میان استان های مرکزی، تهران، البرز و قزوین قرار دارد و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت است که صنعت و باغات پسته از مزیت های آن به حساب می آید.