مدیریت جامع در حوزه پسماند نقش کلیدی در توسعه پایدار شهرها دارد

یکشنبه 15 مهر 1403 ساعت 20:02
مدیریت جامع در حوزه پسماند نقش کلیدی در توسعه پایدار شهرها دارد

 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان گفت: مدیریت جامع و کامل در حوزه پسماندها و بازیافت می تواند در توسعه پایدار شهرها نقش کلیدی داشته باشد.

به گزارش پسماند ایران، حسن ملک شاهکویی، ظهر یکشنبه در جلسه توسعه نیروگاه زیست توده در استان گلستان که با حضور حسینی مدیر کل دفتر توسعه نیروگاه‌های زیست توده سابتا وزارت نیرو برگزار شد، اظهار کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه‌های انرژی، بخش خصوصی می‌تواند از فرصت پیش آمده در این زمینه استفاده بهینه را به عمل آورد.

وی افزود: یکی از مهمترین و اصلی ترین راه‌های توسعه و پیشرفت کشور، حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیر دولتی در بخش صنعت خواهد بود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های استان گلستان گفت: مدیریت جامع و کامل در حوزه پسماندها و بازیافت می‌تواند در توسعه پایدار شهرها نقش کلیدی داشته باشد از طرفی استفاده از زیست توده جهت تولید برق در رفع چالش‌های محیط زیستی، می‌تواند در خودکفایی تولید برق نیز نقش مؤثر و کارآمدی ایفا کند.

در ادامه حسینی ابتدا در خصوص استفاده ظرفیت پیش بینی شده برق از نیروگاه‌های زیست توده و احداث پروژه‌های تولید برق از پسماندها توضیحاتی را بیان کرد و افزود: ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران در جهت احداث نیروگاه تولید برق و تکمیل چرخه حیات در مدیریت پسماند یک امر ضروری و جز اولویت‌ها محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر توسعه نیروگاه‌های زیست توده سابتا خاطر نشان کرد: اجرایی کردن پروژه‌های هاضم (بیوگاز) و زباله سوز هدف نهایی سرمایه گذاری بوده و سرمایه گذاران و تولید کنندگان می‌توانند برق تولیدی را در تابلو سبز بورس جهش تولید با مشارکت مردم به فروش برسانند.

منبع : خبرگزاری مهر