دستور وزیر کشور برای رفع معضل زباله‌ها در استان مازندران

چهارشنبه 18 مهر 1403 ساعت 11:48
دستور وزیر کشور برای رفع معضل زباله‌ها در استان مازندران

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، از دستور وزیر کشور برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری در یک بازه زمانی 2ماهه خبر داد.

پسماند ایران، علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اعلام خبر دستور وزیر کشور برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری در تشریح جزییات آن، گفت: پیرو پیگیری‌هایی که داشتیم وزیر کشور نشستی را با حضور استاندار مازندران و ذینفعان به منظور تعیین تکلیف نیروگاه زباله‌سوز ساری برگزار کرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دنبال برگزاری این نشست مقرر شد در یک بازه زمانی 2ماهه نیروگاه زباله‌سوز ساری به بهره‌برداری برسد و طی یک زمان‌بندی مشخص مشکلات حقوقی هم که دارد، رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: بی‌تردید تکمیل این پروژه موضوعی بسیار حیاتی است چراکه متاسفانه وضعیت پسماندها در تمام شهرهای استان مازندران با بی‌نظمی مواجه است و برغم شعارهای متعدد مسئولان مربوطه در گذشته اما تنها مجلس در این خصوص به عهد خود وفا کرده و در مجلس یازدهم برای اولین بار ردیف مستقلی برای استان‌های ساحلی ایجاد کرد که سالانه مبلغ هزار تا هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات به این بخش تخصیص داده شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته برای رفع این مشکل در کنار تامین منابع مالی لازم باید از تجربیات کشورهای موفق که با این مشکل مواجه بودند نیز استفاده کنیم تا بتوان این بحران را در استان‌های شمالی رفع کرد.