احداث کلینیک دامپزشکی در پناهگاه سگ‌های ولگرد اردبیل

یکشنبه 22 مهر 1403 ساعت 20:32
احداث کلینیک دامپزشکی در پناهگاه سگ‌های ولگرد اردبیل

این پناهگاه در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و در خروجی شهر اردبیل به سمت شهر ثمرین ساخته شده است.

پسماند ایران، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل گفت: در پناهگاه سگ‌های ولگرد اردبیل تمامی تمهیدات برای جمع‌آوری، نگهداری، احداث کلینیک، نگهداری، واکسیناسیون و عقیم‌سازی این حیوانات بی‌صاحب اتخاذ شده و کلینیک دامپزشکی تا پایان امسال به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهزاد اسدی، از ساخت پناهگاه سگ‌های ولگرد در خروجی شهر اردبیل خبر داد و گفت: این پناهگاه در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و در خروجی شهر اردبیل به سمت شهر ثمرین ساخته شده است.

  وی افزود: در این پناهگاه تمامی تمهیدات برای جمع‌آوری، نگهداری، احداث کلینیک دامپزشکی، نگهداری، واکسیناسیون و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اتخاذ شده و  پیش‌بینی می‌شود کلینک دامپزشکی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه وجود حیواناتی همچون سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب در سطح شهرها و روستاها نقش به سزایی در گسترش بیماری‌های مشترک انسان و حیوان دارد، بنابراین جمع‌آوری و نگهداری این حیوانات بی‌صاحب از موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت و در این راستا پناهگاه سگ‌های ولگرد در خروجی اردبیل در حال تکمیل است.

 وی با اشاره به اینکه آمار سگ‌های ولگرد نسبت به سال‌های گذشته کاهش‌یافته است، تصریح کرد: اعلام مکان‌های تردد سگ‌های ولگرد و بلاصاحب از طریق سامانه ۱۳۷ فراهم است.

 اسدی خاطرنشان کرد: چنانچه همشهریان بخواهند اقلام و مواد غذایی برای سگ‌های مرکز بدهند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ شهرداری و یا با شماره ۰۴۵۳۳۶۶۹۰۲۰ هماهنگی لازم را انجام دهند.

منبع خبر : پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»