فرسودگی ماشین‌آلات مدیریت پسماند شهرداری در شرایط بحرانی است

دوشنبه 23 مهر 1403 ساعت 16:06

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات سنگین مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به حدی است که اگر در آینده دچار حوادث غیرمترقبه و ناگواری شویم، مدیریت شهری هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.


به گزارش پسماند ایران، احد یوسفی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم مهر_ در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهری با مشکلات عدیده‌ای درگیر است.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی (کارگری) با توجه به بازنشسته شدن همکاران زحمتکش در سازمان مدیریت پسماند شهرداری به یک چالش اساسی تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات سنگین شهرداری ارومیه گفت: فرسودگی ناوگان ماشین‌آلات شهرداری ارومیه به حدی است که اگر خدایی ناکرده در آینده دچار حوادث غیرمترقبه و ناگواری شویم، مدیریت شهری هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

یوسفی با اشاره به اینکه باید حداقل پنج ایستگاه جمع‌آوری زباله‌های شهری در نقاط مختلف شهر ایجاد شود، گفت: با توجه به کمبود ایستگاه جمع‌آوری نخاله شهری در مسیر و محدوده داخلی، ایستگاه شماره یک شهرداری، آن‌گونه که باید نمی‌توان از آن به نحو شایسته بهره برد.

وی با اشاره به مشکل نخاله‌های ساختمانی تصریح کرد: مشکل نخاله‌های ساختمانی به یکی از بزرگترین معضلات شهری تبدیل شده است که در هنگام بارندگی موجب گرفتگی کانال آب‌های سطحی می‌شود و از این رو باید در اسرع وقت نظارت و جمع‌آوری شوند.

یوسفی با بیان اینکه شهرداری باید به فکر آماده‌سازی ناوگان ماشین‌آلات سنگین و نمک‌پاش‌ها باشد، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، شهرداری اقدام به آماده‌سازی ناوگان ماشین‌آلات سنگین و نمک‌پاش‌های موجود کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند با استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بحث تبلیغات محیطی حوزه مدیریت پسماند و اطلاع‌رسانی تفکیک زباله از مبدا و سایر اقدامات قابل تحسین که در راستای فرهنگ‌سازی شهروندان در همراهی با مدیریت شهری می‌تواند مؤثر باشد، اقدام کند.

منبع خبر : خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی