به گزارش پسماند ایران به نقل از روابطعمومی سازمان حفاظت محیطزیست، در حکم شینا انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیطزیست به نرگس فلاح، سرپرست دفتر مديريت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست آمده است:
«نظر به اجراي پويش «نه به پلاستيك» توسط اين سازمان در راستاي پويش «خيزش ملي براي ايران»، با هدف فرهنگسازي و ترويج كاهش مصرف پلاستيكهاي يكبار مصرف در زندگي روزمره، كاهش آلودگيهاي محيط زيست و كمك به صنايع توليدي در دوران پساجنگ، بدينوسيله به سمت رئيس ستاد برگزاري پويش "نه به پلاستيك" منصوب ميشويد.
ضروري است ضمن هماهنگي و مشاركت با دستگاههاي ذيربط نسبت به تشكيل ستاد برگزاري پويش مذكور اقدام و با رعايت اسناد و قوانين بالادستي، تهميدات لازم را به منظوركاهش مصرف محصولات پلاستيكي يكبار مصرف، ترويج استفاده از جايگزينهاي پايدار و دوستدار محيط زيست، تشويق و ترغيب شهروندان، مدارس، دستگاههاي اجرايي و كسب وكارها به مشاركت فعال در كاهش مصرف پلاستيكهاي يكبار مصرف، حمايت از فرهنگ تفكيك پسماندها، ترويج مسئوليتپذيري اجتماعي با همكاري معاونت آموزش و مشاركتهاي مردمي و همچنين پيشنهاد ضوابط قانوني در زمينه كاهش توليد و مصرف پلاستيكهاي يكبار مصرف برنامهريزي و اجرا نماييد.
بهرهگيري از همه ظرفيتهاي سازماني و همكاريهاي بين بخشي، جلب همكاري و مشاركت ادارات كل حفاظت محيط زيست استانها و تهيه گزارشهاي عملكرد براي ارائه در جلسات هيئت دولت و كارگروه ملي پسماند مورد انتظار است. موفقيت و بهروزي شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم.»