با حکم معاون رییس جمهور؛ نرگس فلاح رئيس ستاد برگزاري پويش نه به پلاستيك شد

دوشنبه 01 تیر 1405 ساعت 17:05
با حکم معاون رییس جمهور؛ نرگس فلاح رئيس ستاد برگزاري پويش نه به پلاستيك شد

با حکمی از سوی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نرگس فلاح، سرپرست دفتر مديريت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان رئيس ستاد برگزاري پويش نه به پلاستيك منصوب شد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در حکم شینا انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به نرگس فلاح، سرپرست دفتر مديريت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست آمده است:

«نظر به اجراي پويش «نه به پلاستيك» توسط اين سازمان در راستاي پويش «خيزش ملي براي ايران»، با هدف فرهنگ‌سازي و ترويج كاهش مصرف پلاستيك‌هاي يكبار مصرف در زندگي روزمره، كاهش آلودگي‌هاي محيط زيست و كمك به صنايع توليدي در دوران پساجنگ، بدينوسيله به سمت رئيس ستاد برگزاري پويش "نه به پلاستيك" منصوب مي‌شويد.

ضروري است ضمن هماهنگي و مشاركت با دستگاه‌هاي ذيربط نسبت به تشكيل ستاد برگزاري پويش مذكور اقدام و با رعايت اسناد و قوانين بالادستي، تهميدات لازم را به منظوركاهش مصرف محصولات پلاستيكي يكبار مصرف، ترويج استفاده از جايگزين‌هاي پايدار و دوستدار محيط زيست، تشويق و ترغيب شهروندان، مدارس، دستگاه‌هاي اجرايي و كسب وكارها به مشاركت فعال در كاهش مصرف پلاستيك‌هاي يكبار مصرف، حمايت از فرهنگ تفكيك پسماندها، ترويج مسئوليت‌پذيري اجتماعي با همكاري معاونت آموزش و مشاركت‌هاي مردمي و همچنين پيشنهاد ضوابط قانوني در زمينه كاهش توليد و مصرف پلاستيك‌هاي يكبار مصرف برنامه‌ريزي و اجرا نماييد.

بهره‌گيري از همه ظرفيت‎‌هاي سازماني و همكاري‌هاي بين بخشي، جلب همكاري و مشاركت ادارات كل حفاظت محيط زيست استان‌ها و تهيه گزارش‌هاي عملكرد براي ارائه در جلسات هيئت دولت و كارگروه‌ ملي پسماند مورد انتظار است. موفقيت و بهروزي شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم.»