تخلیه نخاله در حاشیه شهر جرم است

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42

 شهردار ارومیه: 
تخلیه نخاله در حاشیه شهر جرم است

شهردار ارومیه گفت: طبق قانون مدیریت پسماند شهری افرادی که در مکان‌های ممنوعه نخاله تخلیه می‌کنند، مجرمند.


«محمد حضرت‌پور» در گفت‌وگو (ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با هشدار به همه‌ی متخلفان و تخلیه‌کنندگان پسماند ساختمانی در مکان‌های ممنوع افزود: قاطعانه با افرادی که برخلاف قانون مدیریت پسماند نسبت به تخلیه نخاله چه در محدوده شهری و چه در حاشیه جاده اقدام کرده و موجب مخدوش شدن منظر شهری می‌شوند قاطعانه برخورد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برابر قانون متخلفانی که یک بار مرتکب جرم شوند 100 هزار تومان، بار دوم 200 هزار تومان و برای بار سوم خودرو توقیف می‌شود.
شهردار ارومیه با اشاره به اینکه طی ماه گذشته در منطقه ریحان‌آباد عملیات جمع‌آوری و پاکسازی انجام شده است، اظهار کرد: پس از اقدامات لازمه برای پاکسازی محل باز شاهد تخلیه نخاله توسط رانندگان کامیون متخلف هستیم.
حضرت‌پور گفت: اقدامات و برنامه‌های فراوانی در خصوص جمع‌آوری نخاله انجام شده اما آن طور که شواهد نشان می‌دهند موثر نبوده و این موضوع نیازمند فرهنگسازی همراه با آموزش است.
وی علل تخلیه نخاله ساختمانی در حاشیه جاده‌ها را تعجیل رانندگان کامیون در حمل و تخلیه نخاله ساختمانی دانست و گفت: رانندگان کامیون برای بیشتر شدن شمار دفعات تخلیه نخاله نسبت به تخلیه در حاشیه شهرها و جاده‌ها اقدام می‌کنند.
شهردار ارومیه افزود: در 2 منطقه شهر، حوالی باغ رضوان و کوه‌های الله‌اکبر دو ایستگاه جمع‌آوری و دفن نخاله ساختمانی وجود دارد اما باز هم شهروندان و رانندگان کامیون نسبت به تخلیه زباله در مناطق ممنوع اقدام می‌کنند.
حضرت‌پور خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از بروز مشکل تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های نامناسب فرهنگسازی و آموزش به مردم است.