دفع غیر اصولی زباله های شهرداری ایذه و مشکلات فراوان زیست محیطی

شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 11:39
دفع غیر اصولی زباله های شهرداری ایذه و مشکلات فراوان زیست محیطی
دفن زباله های شهری، بیمارستانی و فاضلاب خانگی شهر ایذه در حاشیه جاده همچنان ادامه دارد.

روستایی در منطقه سرگچ راسوند در سالیان اخیر با معضلات فراوانی همراه بوده است معضلاتی که بیش از یک دهه دامان مردم منطقه را گرفته است.
متاسفانه علی رغم پیگیری مردم منطقه ، مسئولان استانی و شهرستانی با وجود آگاهی کامل به موضوع و مشکلات زیست محیطی آن هیچ اقدامی انجام نداده اند.
روزانه بیش از ده ها تن زباله به صورت غیر اصولی و غیر بهداشتی در حاشیه جاده روستایی در منطقه سرگچ دپو شده و شبها بصورت غیر استاندارد سوزانده می شوند.
هزاران نفر از اهالی روستاهای راسوند، نوترکی، آبله و همچنین هر رهگذری که از این جاده عبور می کند مجبور به تنفس دود سمی ناشی از سوزاندن زباله هاست.
سالهاست که آب چاهها و چشمه های منطقه آلوده و غیر قابل استفاده می باشد. زیرا با دفع زباله ها در تپه های بالا دست و نفوذ شیرابه زباله ها در خاک، آب های زیرزمینی آلوده شده اند. ایجاد انواع بیماری های پوستی ناشی از حشرات موذی از دیگر سوغات زباله ها برای مردم منطقه است. در بازدیدی که از این منطقه صورت گرفت ، به زباله ها و ضایعاتی بیمارستانی برخورد شد، زباله هایی که عرف بر سوزاندن آنها به وسیله دستگاههای کوره سوز در بیمارستان ها است ،اما همین زباله ها به صورت پراکنده در حاشیه جاده ریخته شده اند.
همچنین سگ های ولگردی که فارغ البال و بدون هیچگونه مزاحمتی آنجا زندگی می کنند.
ازمسئولین شهرداری ایذه انتظار میرود با توجه به مشکلات بوجود آمده چاره اندیشی نمایند زیرا دفع زباله به این شکل سالهاست منسوخ شده و روشهای نوین و جدید جایگزین شده است. حتی المقدور می توان با فنس کشی مکان دفع زباله جهت جلوگیری از ورود حیوانات ولگرد به این منطقه و ریختن خاک و آهک بر روی زباله ها جهت کنترل یا تصفیه شیرآبه ها اقدام نمود. از مسئولین محیط زیست نیز انتظار حساسیت بیشتر در این خصوص می باشد.