دستگاه های متولی برای جمع آوری زباله های پزشکی همکاری کنند

دوشنبه 13 دی 1395 ساعت 12:03
 دستگاه های متولی برای جمع آوری زباله های پزشکی همکاری کنند
دقت در دفع زباله های پزشکی که اغالب از مناطق روستایی جمع آوری می شود، ضروری است.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: دستگاه های متولی و دخیل در جمع آوری زباله های پزشکی باید همکاری های لازم در دفع بهداشتی این نوع زباله ها را داشته باشند، تا مشکلی در سلامت مردم بوجود نیاید.
به گزارش پسماند ایران، محمود حریری روز دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی زنجان، افزود: دقت در دفع زباله های پزشکی که اغالب از مناطق روستایی جمع آوری می شود، ضروری است.
وی همچنین بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی مردم در مواجهه با پرندگان اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان های مجاور، مردم از هرگونه خرید، شکار یا لمس مردار پرنده پرهیز کنند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون از این بیماری در پرنده یا انسان به این مرکز گزارشی نشده است، اما نباید از رعایت موارد بهداشتی دریغ کرد.
حریری با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری های واگیر دار از پرندگان تمهیدات لازم اندیشیده شده است، گفت: داروی مورد نیاز برای مبارزه با این بیماری تامین همچنین واکسیناسیون گروه های خاصی از مردم که در معرض خطر هستند، انجام شده است. سرپرست مرکز بهداشت شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود پیک بیماری آنفلوانزا در استان تا پایان بهمن سال جاری باشد و چنانچه مورد حادی مشاهده شد این مرکز آمادگی کنترل و مقابله با آن را دارد.