واحدهای درمانی متخلف خلخال در حوزه مدیریت پسماند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

سه شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 12:20
 واحدهای درمانی متخلف خلخال در حوزه مدیریت پسماند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند
جمع‌آوری پسماند عفونی مراکز درمانی در خلخال با جدیت دنبال می‌شود چرا که این موضوع امری بسیار حائز اهمیت بوده که با سلامت مردم در ارتباط است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: موضوع مدیریت پسماند پزشکی در خلخال با جدیت پیگیری می‌شود و در این زمینه واحدهای درمانی متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
به گزارش پسماند ایران، محمد فرهودی پیش از ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان خلخال اظهار کرد: جمع‌آوری پسماند عفونی مراکز درمانی در خلخال با جدیت دنبال می‌شود چرا که این موضوع امری بسیار حائز اهمیت بوده که با سلامت مردم در ارتباط است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش مدیریت پسماندهای پزشکی بر سلامت عمومی جامعه، موضوع جمع‌آوری این پسماندهای عفونی مراکز درمانی و مطب‌ها در خلخال امری مهم بوده که در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
فرهودی افزود: گروه بازرسی پسماند پزشکی با حضور نمایندگانی از اداره حفاظت محیط‌زیست، فرمانداری، شبکه بهداشت و شهرداری تشکیل شده و واحدهای درمانی متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند تا شاهد چنین تخلفاتی در سطح شهرستان نباشیم. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با اشاره به فرارسیدن سال نو گفت: شهرداریها و دهیاریهای شهرستان خلخال با همکاری اداره راه و شهرسازی در هفته آخر سال اقدام به پاکسازی حاشیه جاده‌ها و ورودیهای شهرها و روستاها می‌کنند.
وی از اجرای طرح جمع‌آوری زباله در شب و تفکیک زباله از مبدا در سال 96 خبر داد و بیان کرد در این زمینه همماهنگیها و تعاملات لازم انجام شده تا بتوانیم اقدامات لازم در زمینه تفکیک زباله از مبدا را در کنار طرح جمع‌اوری پسماند در شب در شهرستان اجرایی کنیم.
در این جلسه قنبری، بخشدار مرکزی خلخال نیز با اشاره به اهمیت دفن اصولی و بهداشتی زباله در سلامت و بهداشت جامعه خواستار حل اساسی این مشکل در سطح شهرستان شد و اظهار کرد: انتظار می‌رود تا مسئولان در این حوزه همزمان با فرارسیدن سال جدید نسبت به پاکسازی حریم راهها و مکانهای گردشگری در حوزه‌های شهری و روستایی اقدام کنند.