خط و نشان عضو شورای شهر درباره مدیریت پسماند بیمارستان ها؛ اخطار می‌دهیم اما تعطیل نمی‌کنیم

چهارشنبه 03 خرداد 1396 ساعت 11:51
 خط و نشان عضو شورای شهر درباره مدیریت پسماند بیمارستان ها؛ اخطار می‌دهیم اما تعطیل نمی‌کنیم

اسماعیل دوستی گفت: هر بیمارستانی که در رابطه با مدیریت و دفع پسماندهایش، با سازمان پسماند همکاری نکند، باید جریمه شود و این جریمه را باید خود وزارت بهداشت انجام دهد نه شورای شهر، ما فقط می توانیم اخطار دهیم، نمی‌توانیم درب بیمارستان را ببندیم.
اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در رابطه با مشکلات مدیریت پسماند بیمارستان‌ها، گفت: ما مصوبه ای داریم برای حمل زباله های بیمارستانی و دفع آن داریم که طبق آن، هر بیمارستانی باید بهای دفعی را که سازمان پسماند برای دفع زباله های بیمارستانی به آنها ارایه می دهد را پرداخت کنند.
او ادامه داد: ما با هر بیمارستانی که این کار را انجام دهد و پسماند آن هماهنگ با میزان تعیین شده توسط سازمان پسماند باشد، مشکل خاصی نداریم اما بر خی از بیمارستان ها در این زمینه به ما کمک نکرده و همکاری نمی کنند و متعاقب این موضوع متاسفانه در این خصوص اخلال به وجود می آورند.
دوستی در ادامه تصریح کرد: ما در حال رسیدگی و پیگیری در خصوص وضعیت بیمارستان هایی هستیم که تن به پرداخت هزینه پسماندهایشان نمی دهند. در این خصوص بیمارستان های متخلف به وزارت بهداشت معرفی شده تا از طریق این وزارت تذکردریافت کرده و موظف به همکاری با سازمان مدیریت پسماند شوند.
او با اشاره به اخطاریه های صادر شده به بیمارستان های متخلف، گفت: حتما این بیمارستان ها همکاری لازم را انجام نمی دهند که اخطاریه دریافت می کنند. تکلیف مدیریت پسماند مشخص شده است، قرار شده که بهای حمل و دفع پسماندی که از طریق بیمارستان‌ها تولید می شود را سازمان پسماند پرداخت کند و بیمارستان هایی که در این مورد همکاری نمی کنند اخطار خواهند گرفت.
این عضو شورای شهر در پایان اظهار کرد: بیمارستان ها اگر اصول درمانی را رعایت نکنند، از طریق وزارت بهداشت اخطار و تذکر دریافت کرده و توبیخ و توقیف و جریمه می شوند، هر بیمارستانی که در رابطه با پسماند، با سازمان پسماند همکاری نکند باید جریمه شود و این جریمه را باید خود وزارت بهداشت انجام دهد نه شورای شهر، ما فقط می توانیم اخطار دهیم، نمی‌توانیم درب بیمارستان را ببندیم.