تولید روزانه 13 تن زباله بیمارستانی در البرز

شنبه 17 تیر 1396 ساعت 10:31
تولید روزانه 13 تن زباله بیمارستانی در البرز
رئیس اداره محیط زیست کرج‌ گفت: هر البرزی روزانه 650 گرم زباله تولید می‌کند.


حمید رضا لشکری اظهارکرد: سرانه تولید زباله در دنیا برای هر نفر روزانه 350 گرم است، ولی هر البرزی روزانه 650 گرم زباله تولید می‌کند که نزدیک به دوبرابر استاندارد جهانی است.
وی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله ادامه داد: متاسفانه نه تنها در البرز در زمینه میزان تولید زباله با استاندارهای جهانی فاصله زیادی وجود، بلکه در زمینه تفکیک زباله از مبداء نیز این فاصله معنا دار احساس می‌شود.
وی افزود: تفکیک زباله از مبداء نه تنها در البرز بلکه درکل‌کشور جدی گرفته نمی‌شود که همین امر بازیافت طلای کثیف را با مشکل مواجه کرده است.
رییس اداره محیط زیست‌کرج توضیح داد: صنعت تفکیک زباله در دنیا یکی از صنایع درآمدزا است، ولی این امر درکشور آن طورکه باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
لشکری با اشاره به واحدهای بازیافت زباله در استان ابرازکرد: در استان واحدهایی برای بازیافت زباله وجود دارند اما ظرفیت آنها بسیار پایین است و چیزی در حدود 250 تن برآورد می‌شود.
این مسئول اظهارکرد: این حجم از بازیافت در مقابل تولید 800 تا هزارو 200 تن زباله در روز بسیار اندک است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان تولید زباله های بیمارستانی در استان اشاره‌کرد وافزود: روزانه 13 تن زباله بیمارستانی در استان تولید میشود که بخش عمده ای از آنها توسط بیمارستان ها بی خطر سازی میشود.
وی ادامه داد: همه بیمارستان‌های استان به سیستم بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی ممجهز هستند، ولی مشکل اصلی مراکز درمانی مانند آزمایشگاه‌ها‌، کلینیک‌ها‌، درمانگاه‌ها و مطب‌ها هستند که اغلب سیستم بی خطرسازی ندارند.
وی گفت: بدون شک دفن بدون بی خطرسازی این زباله‌ها می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان باشد بنابراین باید به فکر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بی خطرسازی این زباله‌ها باشیم.