روزانه ۶ تن زباله عفونی بیمارستانی در شهر زنجان جمع آوری می شود

یکشنبه 18 تیر 1396 ساعت 10:06
 روزانه ۶ تن زباله عفونی بیمارستانی در شهر زنجان جمع آوری می شود
همکاری مطب ها و کلینک های بخش دولتی در اجرای این طرح رضایتبخش بوده اما همکاری بخش خصوصی بسیار کمرنگ بوده که امیدواریم وضعیت بهتری یابد.

 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان گفت: روزانه حدود 6 تن زباله های عفونی بیمارستانی ، کلینیک و مطب ها در شهر زنجان جمع اوری شده در دستگاه های اتوکلاو به زباله شبه خانگی تبدیل می شود.
بیوک شامی : هم اکنون۱۰۰ درصد زباله های عفونی بیمارستان های دولتی و خصوصی و ۵۰ درصد کلینیک ها و مطب های خصوصی شهر زنجان بصورت کاملا بهداشتی جمع آوری و توسط دستگاه های اتوکلاو به زباله های شبه خانگی تبدیل و سپس و به سازمان بازیافت و مدیریت پسماند تحویل می شود.
وی اظهار کرد: موضوعی که در بحث جمع آوری زباله های عفونی بیمارستانی وجود دارد این است که شهروندان هنگام اقامت یا عیادت از بیماران، زباله های شبه خانگی را در زباله های عفونی ادغام می کنند که طبق قانون مدیریت پسماند جدا سازی و تفکیک آنها ممنوع است.
شامی افزود: بحث جمع آوری زباله های بیمارستانی شهر زنجان طی ۲ سال گذشته توسط دستگاه های اتوکلاو در شهر زنجان روند روبه رشدی داشته و می توان گفت همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این بخش مناسب بوده است.
وی بیان کرد: هم اکنون طی قرار داد منعقد شده ما بین سازمان نظام پزشکی با شرکت خصوصی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی مقرر شده زباله های مطب ها و کلینک های بخش خصوصی نیز جمع آوری و نسبت به امحای آن اقدام شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان ادامه داد: هم اکنون همکاری مطب ها و کلینک های بخش دولتی در اجرای این طرح رضایتبخش بوده اما همکاری بخش خصوصی بسیار کمرنگ بوده که امیدواریم وضعیت بهتری یابد.
وی ابراز کرد: طی هفته های آینده نیز این شرکت خصوصی نسبت به انعقاد قرار داد با کلینک های و مطب های بخش خصوصی اقدام خواهد کرد و تحقق این امر چشم اندار بهتری را در این بخش ترسیم می کند و علاوه بر آن این سازمان نیز نظارت های لازم در این بخش را مورد توجه قرار داده است.
شامی خاطر نشان کرد: رها سازی زباله های عفونی در طبیعت و یا ادغام آن امکان جدا سازی وجود ندارد و لزوم توجه عموم مردم به این موضوع مهم بسیار ضروری است.