ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی «تفکیک پسماند از مبدأ» در شادگان

شنبه 20 تیر 1394 ساعت 01:13
ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی «تفکیک پسماند از مبدأ» در شادگان

معاون فرماندار شادگان بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی «تفکیک پسماند از مبدأ» در این شهرستان تاکید کرد.
نعمت‌اله آلبوغبیش امروز در حاشیه جلسه کمیته پسماند در شادگان بر ضرورت ساماندهی جایگاه‌های دفع پسماند در سطح شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان تاکید کرد و گفت: ساماندهی جایگاه‌های دفع پسماند نیازمند اقدام فوری نهادها و دستگاه‌های مرتبط است.
وی اضافه کرد: عدم جمع‌آوری و ساماندهی به موقع پسماندها می‌تواند موجب بروز و اشاعه بسیاری از بیماری‌ها مانند وبا و انواع بیماری‌های پوستی و حتی سرطان‌ها و سکته‌ها شود.
معاون فرماندار شادگان بر ضرورت برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در جهت تفکیک زباله تاکید کرد و ادامه داد: در راستای کمک به رفع مشکلات این حوزه، دستگاه‌های مرتبط و بخشداران باید زمینه لازم را برای آموزش دهیاران و در صورت لزوم اعضای شوراهای اسلامی مهیا کنند.
آلبوغبیش خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند از مبدأ و به حداقل رساندن تولید زباله می‌تواند از راهکارهای موثر در جهت بهبود اوضاع و مدیریت پسماند باشد.
وی در پایان بر رعایت نکات بهداشتی از مبدأ تا مقصد حمل زباله، پوشش کامل بهداشتی زباله‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تعیین محل مناسب برای دفع و دفن زباله و محصور کردن جایگاه‌های مورد نظر و جمع‌آوری به موقع پسماند تاکید کرد.

منبع :خبرگزاری فارس