آموزش مهم‌ترین شیوه مدیریت پسماند است

یکشنبه 24 مرداد 1395 ساعت 13:53
آموزش مهم‌ترین شیوه مدیریت پسماند است
شهردار کومله لنگرود گفت: مهم‌ترین شیوه مدیریت پسماند آموزش به‌ویژه در کودکان است.


به گزارش پسماند ایران، علی شفیعی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: شهرداری کومله با برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلند مدت برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.
وی مدیریت پسماند را از برنامه‌های اولویت‌دار این شهرداری خواند و افزود: کمیته مدیریت پسماند در شهرداری کومله تشکیل شده است.
شهردار کومله از جمع‌آوری روزانه هشت تا 10 تن زباله در این شهر خبر داد و تصریح کرد: 80 درصد زباله‌های تولید شده از نوع «تر» هستند.
وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی صحیح برای کودکان و آموزش تفکیک زباله‌ها به کودکان گفت: بهترین شیوه نهادینه کردن عادت‌های مثبت در جامعه آموزش به‌ویژه در کودکان است که می‌توانند این فرهنگ را به والدین خود منتقل کنند. شفیعی نقش کودکان را در حفظ و نگه‌داری محیط زیست مهم خواند و افزود: مهارت‌های تفکیک زباله از مبدأ را می‌توان با وسایل کمک آموزشی انیمیشن در مدارس و از طریق تریبون نمازهای جمعه منتقل کرد.
وی هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی، لایروبی استخر کومله، پیاده‌روسازی و مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی جداول و تیرهای برق، روشنایی سطح شهر و... را از فعالیت‌های مهم شهرداری کومله عنوان کرد.
شهردار کومله لنگرود بودجه شهرداری در سال 95 را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 40 درصد بودجه محقق شده است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری و شورای اسلامی در راستای ارتقای خدمت رسانی به شهروندان است، خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های شهر و امکانات آن به نحو مطلوب استفاده کرده تا کومله را به جایگاه واقعی آن برسانیم.
شفیعی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در توسعه شهر کومله یادآور شد: با خبرنگاران در یک جبهه هستیم و چیزی از خبرنگاران پنهان نداریم زیرا مسیری که انتخاب کرده‌ایم رضای خدا و خدمت به مردم است. وی با تصریح بر اینکه خبرنگاران با کمترین چشم داشت به امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه تلاش می‌کنند، متذکر شد: ضروری است تا مسؤولان حمایت بیشتری از این قشر پرتلاش جامعه داشته باشند.

 

منبع:خبرگزاری فارس