فرهنگ سازي و آموزش تفکيک زباله هاي خانگي اولويت نخست سال جاري

سه شنبه 30 تیر 1394 ساعت 10:56
 فرهنگ سازي و آموزش تفکيک زباله هاي خانگي اولويت نخست سال جاري

شهردار منطقه 4 در نشست هم انديشي و کارگاه آموزشي ساماندهي نحوه تفکيک زباله ها گفت: طرح تفکيک زباله هاي تر و خشک از مبدا و آموزش خانواده ها مهمترين اولويت سال جاري در حوزه خدمات شهري خواهد بود.
به گزارش پسماند ایران، سيد امير عباس بهاري شهردار منطقه 4 در نشست تبيين و تشريح سياست هاي كلي و اجرائي طرح تفكيك زباله از مبداء که با حضور باقرصاد قائم مقام قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران، دکترجعفري مدير عامل سازمان مديريت پسماند برگزار شد با اعلام اين خبر گفت: يکي از مهمترين موضوعات و معضلات شهر تهران موضوع تفکيک زباله از مبدا و جداسازي زباله هاي تر و خشک است.
وي افزود: فرهنگ سازي و آشنايي خانواده ها با موضوع تفکيک زباله از مبدا يکي از اقداماتي که در سال جاري با جديت به آن پرداخته خواهد شد.
شهردار منطقه 4 افزود: داشتن مديريت واحد شهري يک ضرورت است و اجراي طرح هاي انظباط شهري و خط سفيد و پسماند از موضوعات مهم و به روز شهر تهران است و در اين راستا اقدامات مختلفي پيش بيني شده است.
بهاري اضافه کرد: انجام کارهاي بزرگ ، تغيير، پيشرفت و توسعه، کار آدمهاي بزرگ است. اتفاقاتي و پروژه هايي که در 10 سال اخير تهران شاهد هستيم همانند تونل رسالت چندين در طول هفت ماه با مديريت و کار جهادي دکتر قاليباف راه اندازي شد که بستر توسعه را در شهر تهران فراهم نموده است.
وي خاطر نشان کرد: در طرح هاي آسمان آبي زمين پاک و خط سفيد موضوع پسماند از اهميت بالايي برخوردار است و تلاش مي کنيم تا ضمن آموزش حداکثري خانواده ها، طرح تفکيک زبله از مبدأ به بهترين شکل در منطقه 4 اجرا شود .
در ادامه منصور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران ضمن تشکر از اقدامات شهرداري منطقه 4 و مهندس بهاري به خاطر توجه به موضوع پسماند و انظباط شهري ،گفت: اگر زباله هاي خشک و تر از مبدا جدا شود کلي از هزينه ها کاهش مي يابد و اين مهم با همکاري حوزه اجتماعي و آموزش از منازل ممکن خواهد شد و اگر انجام شود تعداد مخازن يک سوم خواهد شد.
وي افزود: امروزه بدنبال دفع زباله هاهستيم اما نمي دانيم اين همان سرمايه ملي است که مي تواند به چرخه حيات برگرد و بسيار مفيد باشد به شرطي که فرهنگ سازي شود.
باقر صاد افزود: انظباط شهري بايد در تمام مناطق 22 گانه اجرايي شود. حذف زوايد فيزيکي، ساماندهي معابر، کم کردن زباله ها و ... از برنامه هايي است که بايد در شهر تهران با جديت پيگيري شود .
قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه ابراز اميدواري کرد که منطقه 4 مي تواند يکي از مناطق پيشگام در اجراي طرح هاي انظباط شهري باشد .

منبع :خبرگزاري آريا