اجرای عملیات دفن یکپارچه پسماندهای بیمارستانی در قزوین

یکشنبه 04 آبان 1393 ساعت 02:35

 

 

 

از نیمه دوم آبان ماه سال جاری صورت می‌گیرد اجرای عملیات دفن یکپارچه پسماندهای بیمارستانی در قزوین


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از آغاز عملیات جمع‌آوری و دفن یکپارچه پسماندهای بیمارستانی و عفونی از نیمه دوم آبان ماه سال جاری در این استان خبر داد.
 به گزارش پسماند ایران، ایرج زاهدپور در دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که عصر دیروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات لازم به منظور ساماندهی پسماندهای خانگی، صنعتی و بهداشتی استان انجام شده است.
وی افزود: شرکت پسماندها با مشارکت شهرداری‌های استان تشکیل شده و عملیات اجرایی آن طرف مدت یک هفته آینده انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: جلسات لازم برای تکمیل عملیات عمرانی مجتمع دفن زباله محمدآباد نیز برگزار شده و پیگیری برای نصب دستگاه زباله‌سوز در حال انجام است.
زاهدپور ادامه داد: امیدواریم با همکاری محیط‌زیست استان نیز مشکل پسماندهای صنعتی برطرف شود.
وی عنوان کرد: مراحل اجرایی پسماندهای بهداشتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شده و عملیات اجرایی جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله‌های پزشکی و بیمارستانی از 15 آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود.
انگورداران استان تمایل به داربستی کردن باغات انگور خود دارند
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: حمایت از کشاورزان برای این‌که به تولید خود ادامه دهند بهترین راهکار برای رفع مشکلات این حوزه است، زیرا اگر تولید نباشد، قطع‌یقین صادراتی نیز وجود ندارد.
کوروش کشاورز افزود: از سوی دیگر از صادرات نیز باید حمایت لازم صورت گیرد زیرا به عنوان نمونه در محصول کشمش با توجه به این‌که میزان کشمش تولید شده بیشتر از میزان مصرف آن است مقدار مازاد تولید باید صادر شود.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی صادرات مانع کاهش قیمت محصول و به تبع آن تضعیف انگیزه کشاورزان برای فعالیت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر با وضعیتی که بازار روسیه دارد فرصت مغتنمی برای ایران است و استان قزوین که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشمش به شمار می‌رود می‌تواند از این فرصت برای صادرات کشمش به روسیه استفاده کند.
کشاورز عنوان کرد: هدف وزارتخانه از خرید تضمینی محصول کشاورزی باید حمایت از تولیدکننده و صادرکننده باشد و نباید قیمت مشخصی برای خرید اعلام شود زیرا سال گذشته که قیمت خرید تضمینی اعلام نشده بود کارخانه‌ها تا 4 هزار و 500 تومان نیز خرید داشتند اما در سال جاری به دلیل اعلام قیمت مشخص برای خرید تضمینی تمایلی به خرید محصول از کشاورزان ندارند.
وی با اشاره به اقداماتی که برای ایجاد هماهنگی بین استان‌های تولیدکننده انگور و کشمش نیاز است، تصریح کرد: با توجه به ضرورت هماهنگی بین استان‌های تولیدکننده انگور و کشمش وحدت رویه‌ای ایجاد شده تا استان‌های تولیدکننده این دو محصول قیمت‌های یکسانی به وزارتخانه اعلام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر اعتبار لازم برای خرید تضمینی کشمش اختصاص یابد، مشکلی برای خرید این محصول وجود ندارد و مانند برنج که 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی آن در نظر گرفته شد می‌توان عمل کرد.
کشاورز با اشاره به افزایش تمایل کشاورزان به داربستی کردن باغات انگور اظهار کرد: با اقداماتی که در سال‌های گذشته صورت گرفته و انگورداران به مزایای داربستی کردن باغات پی برده‌اند، در حال حاضر رغبت زیادی برای داربستی کردن باغات از سوی انگورداران وجود دارد.
وی با اشاره به تفاوت انگور تولید شده در ایران با دیگر کشورهای تولیدکننده انگور یادآور شد: با توجه به این‌که بیشتر کشورهای تولیدکننده انگور این محصول را به روش دیم تولید می‌کنند قیمت تمام شده آنان پایین است اما در کشور ما انگور به روس آبیاری تولید می‌شود که این امر در افزایش هزینه‌های کشاورزان و قیمت تمام شده تولید محصول مؤثر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خیرگزاری فارس