معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد: اجرای طرح تحول در حوزه نگهداشت شهر

یکشنبه 29 مرداد 1402 ساعت 16:17
معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد: اجرای طرح تحول در حوزه نگهداشت شهر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با تاکید بر اجرای طرح تحول در حوزه نگهداشت شهر، گفت: شناسایی معضلات و نظارت ویژه از فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در «طرح استقبال از مهر» است.

به گزارش پسماند ایران به نقل از تهران نیوز، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با تاکید بر اجرای طرح تحول در حوزه نگهداشت شهر، بیان کرد: شناسایی معضلات و نظارت ویژه بر رفع نواقص عملکرد روزانه پیمانکاران جمع‌آوری مکانیزه پسماند، رفت و روب معابر اصلی و فرعی، پاکسازی پوسترها، برچسب‌ها و دیوارنویسی‌ها، نظافت و پاکسازی باغچه‌ها، تعمیر و نگهداری، شستشو و گندزدایی مخازن و زیرمخزنی‌ها، مبارزه با جانوران مضر شهری، لایروبی و پاکسازی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، شستشوی جداول و گاردریل‌ها و سایر نمادهای شهری، زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب، رفع نواقص مرتبط با خودروهای مکانیزه و غیرمکانیزه و... نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در «طرح استقبال از مهر» است.

بازدید و بررسی نقاط حادثه‌خیز و نقاط بی‌دفاع شهری در محیط‌های پیرامونی مراکز آموزشی

وی اظهار کرد: بازدید و بررسی نقاط حادثه‌خیز در مدارس و نقاط بی‌دفاع شهر۲ در محیط‌های پیرامونی مراکز آموزشی، استقرار نیروهای عملیاتی پیرامون مراکز آموزشی، نواختن زنگ ایمنی در روز ۷ مهر و... نیز از جمله اقدامات سازمان آتش‌نشانی می‌باشد.

اهداء کیسه تغذیه پارچه‌ای به دانش‌آموزان توسط اداره محیط زیست مناطق

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه افزود: آموزش کاهش مصرف انرژی و آب با هدف تغییر نگرش و رفتار دانش‌آموزان در استفاده از آن، آموزش و فرهنگ‌سازی در دانش‌آموزان با موضوع کاهش مصرف پلاستیک و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، آموزش ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی به دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه آموزشی و آموزش راهکارهای کاهش تولید پسماند و تفکیک آن در مبداء، معرفی خانه‌های محیط زیست محلات به دانش‌آموزان و والدین آنها توسط اعضای فعال خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست و عضوگیری خانه‌ها، اهداء کیسه تغذیه پارچه‌ای به دانش‌آموزان توسط اداره محیط زیست مناطق (هر محله یک مدرسه) و توزیع کتب محیط زیستی در مدارس و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نیز از جمله فعالیت‌های مرتبط با حوزه محیط زیست شهرداری تهران می‌باشد.

اجرای طرح انضباط شهری با اولویت معابر منتهی به مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی

نظری در پایان فعالیت‌های شرکت شهربان و حریم‌بان را برشمرد و گفت: پیگیری ویژه موضوعات انضباط شهری با اولویت معابر منتهی به مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی، رسیدگی به ایمنی کارگاه ساختمانی با اولویت معابر منتهی به مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی و... نیز از اقدامات شرکت شهربان و حریم‌بان در راستای اجرای «طرح استقبال از مهر» ۱۴۰۲ می‌باشد.