مرجوع کردن طرح دستگاه زباله‌سوز، به‌خاطر ایرادات فنی و نداشتن صرفه اقتصادی

سه شنبه 08 اسفند 1402 ساعت 09:16
مرجوع کردن طرح دستگاه زباله‌سوز، به‌خاطر ایرادات فنی و نداشتن صرفه اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مطالعه‌ای که در خصوص طرح دستگاه زباله‌سوز توسط شهرداری انجام شده بود، کافی نبود، هم به لحاظ فنی ایراد داشت و هم به لحاظ مکانیزم اقتصادی به صرفه نبود‌، از این رو آن را به شهرداری برگرداندیم.

پسماند ایران : ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: طرح دستگاه زباله‌سوزی که قرار است از طرف شهرداری به تهران وارد شود، به کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر آمد و به دلیل ایرادات فراوانی که داشت، برگشت خورد.

وی تصریح کرد: بعد از برگشت طرح اولیه دستگاه زباله‌سوز قرار شد مطالعات بیشتری روی این طرح صورت بگیرد و پیوست‌های آن کامل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بعد از انجام مطالعات جدید و بررسی‌های بیشتر روی دستگاه زباله سوز و رسیدن دوباره آن به شورای شهر، مجددا آن را بررسی خواهیم کرد.

امانی در ادامه تأکید کرد: مطالعه‌ای که در خصوص طرح دستگاه زباله سوزی توسط شهرداری انجام شده بود، کافی نبود و هم به لحاظ فنی ایراد داشت و هم به لحاظ مکانیزم اقتصادی به صرفه نبود‌.

وی همچنین اضافه کرد: شهرداری هنوز طرح اولیه دستگاه زباله سوزی که ما از شهر مرجوع کردیم را به شورا برنگردانده است و امیدواریم شهرداری این طرح را برگرداند تا ما در جلسه‌ای دوباره نقاط ضعف و قوت این دستگاه را مورد بررسی و تحلیل قرار بدهیم.